10 Wskazówek, aby Napisać Dobrą Ofertę

Piszesz ofertę czy może ogłoszenie reklamowe? Te poniższe wskazówki pomogą Ci i co ważniejsze przyniosą Ci taką responsywność jakiej nawet byś się nie spodziewał.

1.Zacznij od wyboru jednej absolutnie jednej najważniejszej cechy Twojego produktu. Na tym jednym aspekcie produktu ma się opierać cała Twoja sprzedaż, nie ważne czy piszesz ofertę czy reklamę. Zastanów się co wyróżnia Twój produkt na tle konkurencji? Cena, jakość, co jest w nim innego, co lepszego? Może jest to niezawodność, może trwałość? Jak bardzo na tych poszczególnych polach różnisz się od swojej konkurencji?

2.Stwórz nagłówek który będzie absolutnie niszczący. To musi być coś mocnego, coś co będzie przykuwało uwagę. Już nie raz pisałem o tym w jaki sposób tworzyć takie nagłówki i jaka jest ich formuła. Ludzie są przeładowani różnego rodzaju informacjami, kiedy je czytają w siebie po prostu tylko przewijają w poszukiwaniu dobrego nagłówka. Jeśli nie uda CI się zrobić tego za pierwszym razem to tracisz naprawdę wiele klientów. Niestety ale prawda jest taka że nagłówek jest silnym determinantem przyszłej sprzedaży.

3.Napisz wszystkie cechy Twojego produktu, następnie przekształć te cechy na konkretne mierzalne i możliwie najbardziej namacalne korzyści dla klientów. Najlepszym sposobem po wypisaniu cech produktu jest zapytanie samego siebie co ta cecha daje jakie przynosi korzyści, bądź tu bardzo krytyczny i surowy w ocenie. Klienci litości nie znają. Dla przykładu nie pisz klientom że Twój produkt jest szybki, bo to zbyt ogólne. Co to znaczy ze jest szybki? Szybko się niszczy? Wyparuje? Powiedz wprost że dzięki niemu zaoszczędzą czas. Jeszcze lepiej możesz to rozpisać w ten sposób ze zaoszczędzą czas i dzięki temu będą mieli więcej czasu dla siebie rodziny czy aby pójść na plażę.

4. Napisz swoja ofertę w sposób emocjonalny. Nie pisz w sposób naukowy. To błąd marketingowy. Nie pisz: Pasta którą Ci oferuję zawiera fluor. Świetnie, ale co z tego? Co z tego ma klient? Co jeśli zawrzesz tu bardziej skomplikowaną nazwę? Klient nie zrozumie Twojego przekazu i Twoja reklama idzie do kosza. Co innego jeśli napiszesz tak: Jeśli będziesz mył ta pasta to unikniesz bólu sadystycznego dentysty. Widzisz tu przemawiasz do emocji a nie do logiki. To chyba znacznie lepsze niż napisanie: Pasta zwiera fluor.

5.Zacznij od swoich najsilniejszych punktów produktu. Pierwsze akapity Twojej oferty czy reklamy (w tym przypadku linijki) są absolutnie dramatycznie kluczowe. Na początku musisz pojechać możliwie najmocniej dzięki czemu stworzysz emocjonalne połączenie między klientem a Twoim produktem zwanym w psychologii pożądaniem. Nie wnikaj w skomplikowane szczegóły które zanudzą klienta. Wytaczaj już na samym początku możliwie najcięższe działa.

6.Testimoniale sprzedają. Referencje są niezwykle ważne dla Twojej sprzedaży. Dobre, wiarygodne referencje od prawdziwych ludzi pomogą Ci w sprzedaży, szczególnie w Internecie, gdzie ustalenie wiarygodności jest trudne i klienta jest ciężej przekonać do ich wiarygodności. Celem lepszej wiarygodności poproś o dane kontaktowe swoich testimoniali nada im to większego zaufania.

7.Pisz w sposób naturalny, nie bądź niemiły ani zbyt miły. Jedno i drugie podejście nie jest wskazane. Pisz tak jak mówisz, nada to ofercie wiarygodności.

8.Zdecyduj do kogo piszesz i dlaczego. Słowem dostosuj swój język do grupy odbiorczej swojego produktu. Pisząc młodzieżowym slangiem do bankierów zapewne zbyt wielkie aprobaty nie zdobędziesz. Ta sama zasada działa również w drugą stronę.

9.Pamiętaj o silnym końcu i podsumowaniu swojej oferty. Podsumuj jeszcze raz co klient otrzyma i jakie mu to da korzyści. Na koniec użyj dwóch z poniższych technik:
– Tylko dziś 20 % taniej
– Oferta ważna tylko przez 2 dni
– Gwarancja jakości i 100% zwrotu pieniędzy

10. Nie zapomnij również o nawołaniu do akcji i napisaniu o tym czego oczekujesz od samych klientów. Napisz: kliknij teraz, zadzwoń teraz, nie zwlekaj jutro ta oferta będzie nieważna. Na koniec nie zapomnij o formularzy wysyłki pamiętaj o tym aby był prosty i przejrzysty do wypełnienia.

Te strategie które przedstawiłem CI poniżej są doskonałym wprowadzeniem do tego w jaki sposób można łatwo manipulować zachowaniami konsumenckimi klientów. Tak to prawda, sprzedawanie to nic innego jak rażąca manipulacja klientami i pokazanie im ze oni chcą Twojego produktu nie tylko bardzo ale i teraz. Czy to jest nieetyczne? Być może i tak, widzisz wiele zależy od tego gdzie Ty sam nakreślisz linię zasad etyki biznesowej. Jeśli napiszesz ze oferta wygasa już o północy i jeśli za tydzień na te sama ofertę wejdzie klient który już kupił to jak myślisz czy ta osoba kupi od Ciebie ponownie?

Zatem używaj tych perswazyjnych tricków do woli i z głowa. Owszem perswazja jest dobra pod warunkiem że jesteś w stanie wypełnić te obietnice względem klienta, jeśli nie to wiedz że istnieje tu możliwość wejścia na drogę prawną z klientem. Zatem koniec końców bądź perswazyjny ale nie przesadzaj i zachowaj zdrowy rozsądek.

UWAGA: Jeśli chcesz poznać absolutnie najlepsze techniki copywritingowe i chcesz poznać zasady pisania ofert wejdź tutaj i odkryj mój Podziemny Warsztat Copywritngu.

O Adrian Kołodziej

Adrian Kołodziej jest najwyżej opłacanym konsultantem biznesowym typu direct response w Polsce. Pomaga małym firmom uzyskać maksymalny profit z reklam i kampanii internetowych. Dołącz do mnie w Google+

2 myśli nt. „10 Wskazówek, aby Napisać Dobrą Ofertę

  1. Dobre porady, pomocne. Nagłówek rzeczywiście bardzo ważny. Nawet jeśli oferta byłaby genialna, to jeśli nie przyciągniesz klienta nagłówkiem to i tak jej nie przeczyta i nic z tego nie wyjdzie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*