12 Sposobów Na Responsywną Listę Adresową

Nawet nie waż się wysyłać emaili, zanim nie poznasz tych 12 brutalnych i skutecznych sposobów zwiększających skuteczność listy adresowej. Odkryjesz bardzo proste, absolutnie rewelacyjne sposoby na zwiększenie swojej skuteczności. Zobaczysz co tak naprawdę stosuję, aby moje listy były bardzo responsywne i bardzo skuteczne. Nie potrzebujesz mieć na liście więcej ludzi niż odcinków „Mody na sukces”. Potrzebujesz dobrej jakości bazę, ale również kilka sprytnych taktyk do wykorzystania. W tym poście poznasz, w skrócie, 15 taktyk jakich używam na co dzień podczas komunikacji z moją bazą adresową.

Wyobraź sobie, że lista adresowa jest jak rosyjska baba. W środku baby są inne mniejsze. Podobnie jest z listą adresową. Wysyłamy mailing do 70 tysięcy osób, z tego faktycznie otworzy 14 000 osób, a w link kliknie 2000 osób. W tym momencie interesują nas tylko osoby, które kliknęły w link. Reszta jest tak naprawdę bezwartościowa. Jak ktoś nie zobaczy Twojej oferty czy Twojego materiału to tak naprawdę tak jakby go nie było.

1. Popraw Open Rate Przez Nagłówek.

Nagłówek decyduje czy wysłany email otworzy mniej czy więcej osób. Nie twórz nagłówków, które są długie. Najlepiej działają krótkie o charakterze pilnym albo wypadkowym.

Przykład:

Temat: PROSZĘ o PILNY KONTAKT!

Najważniejsze jest pierwsze i drugie słowo. One mocno wpływają na uwagę.

Ostatnio wysłałem email do listy, że zmarł Andrzej Batko.

Temat: Zmarł Andrzej Batko

Open rate: 78%

Nie zależało mi wtedy na otwarciach, ponieważ wysłałem ten email na część wielkiego człowieka, to jednak miał on gigantyczną ilość otwarć. Powód? Informacja o wypadku/przykrych rzeczach. Takie emaile również mają wysoką otwieralność.

2. Używaj Liczb i Punktów.

Niewątpliwie użycie liczb albo wypunktowań zwiększa szansę na przeczytanie emaila. Liczby zawsze dobrze wpływają na tekst.

Przykład: Dzięki tej metodzie można schudnąć i czuć się wspaniale.

Przykład 2: Dzięki tej metodzie można schudną 3.7 kg, jedząc 20% więcej i czuć się wspaniale.

Oko szybciej wychwytuje liczby, więc automatycznie zwraca na nie uwagę.

Podobnie działają wypunktowania:

  • wypunktowania podnoszą widoczność tekstu

3. Pierwsze Zdanie jest KLUCZEM!

Duża część Twoich subskrybentów korzysta z Gmaila. Gmail ma możliwość podpatrzenia tego, co dostałeś. Jeżeli Twoje pierwsze zadanie będzie mocne, wtedy zwiększysz open rate.

Jak napisać skutecznego emaila

Początek musi wywołać trzęsienie ziemi, aby byli zmuszeni otworzyć email.

Drugim powodem, dla którego warto mocno rozpocząć email, jest uwaga odbiorcy. Jeżeli Twój email nie będzie miał silnego początku, oni nie przeczytają całości, a tym samym nie klikną w link.

4. Użyj Obrazka w Treści.

Wszystkie moje badania pokazują, że użycie obrazka w treści emaila podnosi klikalność. Warto, aby obrazek był linkiem prowadzącym do oferty. Oczywiście umieszczenie bardzo kontrowersyjnego obrazka podniesie open rate, ale późniejsza konwersja spadnie. Dlatego obrazek musi być ściśle powiązany z tym, co jest w ofercie.

5. Używaj Pogrubień.

Z jakiegoś niewiadomego powodu ludzie boją się używać pogrubień w treści emaili totalnie zapominając o tym, że one są bardzo ważne i ułatwiają czytanie tekstu. Tekst wydaje się być mniej męczący dla oka.

6. Ogranicz Długość Zdań.

Staraj się nie pisać długich, złożonych zdań. Krótsze zdania lepiej się czyta. Dlatego też zachowując tą regułę jesteś wygrany. Tak samo warto ograniczyć szerokość tekstu do 50-75 znaków. Zauważ, że w gazetach tekst nie ciągnie się od lewej do prawej, a są bloki tekstowe. Wszystko po to, aby tekst lepiej się czytało.

7. Ogranicz Maile do 200 Słów.

Staraj się nie pisać długich emaili. Jeżeli chcesz im przekazać coś dłuższego nie rób tego w emailu, a wyślij link do bloga, gdzie mogą przeczytać całość. Ewentualnie daj im plik do pobrania, gdzie będą mogli doczytać resztę. Ludzie, widząc długie emaile, odkładają je na później albo w ogóle ich nie czytają. Są oczywiście wyjątki w tej kwestii, ale raczej staraj się pisać krótkie emaile.

8. Unikaj Uprzejmości i Komunikuj Się Bezpośrednio

Wielu ma z tym problem. O ile uprzejmość jest mile widziana, to w marketingu bezpośredniego reagowania staraj się raczej pisać prosto z mostu. Pamiętam jak wysyłałem emaile, a ktoś odpisał mi: „Szanowny Panie. Jestem profesorem z Uniwersytetu XYZ, więc w naszej komunikacji proszę uszanować moje tytuły i zwracać się w określony sposobów”. Moja odpowiedź : „Dziękuje, zostałeś wypisany z bazy” :) Żartuję. Odpisałem, że nie tworzę marketingu indywidualnego, a masowy. Dlatego musi wykazać się zrozumieniem.

Emaile piszemy do przyjaciół, więc tak samo powinieneś komunikować się ze swoją bazą. Na ostatnim szkoleniu As Marketingu podszedł do mnie klient i powiedział „Twój copywriting to zupełnie inny poziom, niespotykany. Taki styl pisania masz tylko Ty”. Prawda jest taka, że wszystko co robię to pisanie bezpośrednio do pojedynczego człowieka, który jest po drugiej stronie.

9. Używaj Prostego Słownictwa.

Wiem, że niektórzy są „ĄCA ONCE” i widzieliby u mnie bardziej wyszukany język, zgodny z normą językową – co za bzdura. Nie jestem nauczycielem języka polskiego i jestem tutaj z jednego powodu: mam dać Ci dobry biznes. Jeżeli ważniejszy jest dla Ciebie język, niż materiały jakie daję, chyba pomyliłeś miejsca. Z drugiej strony wszystkie badania pokazują, że użycie prostego języka trafia do większej ilości osób co jest, jak się domyślasz, mile widziane.

Nie będę tutaj mówił z imienia i nazwiska, ale jeden z dosyć znanych specjalistów od ebiznesu uważał, że błędy niszczą konwersję. Więc co zrobiłem? Split test. W jednej ofercie było multum błędów, a w drugiej zero. Z błędami konwertowała znacząco lepiej. Oczywiście błędy niszczą wiarygodność autora i wpływają na zaufanie, ale nie mają żadnego wpływu na konwersję (ewentualnie ją poprawiają). Nie opieram się na przypuszczeniach, a na konkretnych eksperymentach jakie non stop wykonuję. Dla mnie wyniki są ważniejsze niż przypuszczenia.

10. Testuj Wielkość Czcionki

Wszystko zależy od publiczności. Mając starszą publiczność bardziej przykładaj się do testów czcionki. Przeważnie starsi klienci wymagają czcionki 16px zamiast standardowej 14px, ponieważ średnio sobie radzą z czytaniem mniejszego tekstu.

11. Ulepsz Wezwanie Do Akcji.

Twoje wezwanie do akcji musi być naprawdę silne. Jeżeli nie przekonasz użytkownika, że warto kliknąć w link- on tego nie zrobi. Wezwanie do akcji musi być niesamowicie silne. Cała treść emaila musi być tak napisana, aby maksymalnie zachęcić ich do kliknięcia w link. Dobrze jest umieścić co najmniej 3 linki w treści emaila, aby podnieść klikalność. Jeden link w emailu to stanowczo za mało.

12. Użyj Sekcji P.S

Wielu ludzi czyta od dołu do góry, co jest całkiem dziwne. Dlatego warto w sekcji PS dać coś mocnego coś, co podsumuje wszystko, ale przy okazji wzmocni przekaz emaila.

NOTKA: Ile ten wpis jest wart? Całkiem sporo. Jak możesz mi za niego zapłacić? Po prostu wykorzystaj go w praktyce. Nie ma większej nagrody niż fakt, że mogę komuś pomóc. Mam nadzieję, że zostawię ten świat w lepszej formie niż go zastałem.

Szerz miłość i udostępnij ten artykuł na facebooku albo wyślij go własnej liście adresowej!.

Adrian

O Adrian Kołodziej

Adrian Kołodziej jest najwyżej opłacanym konsultantem biznesowym typu direct response w Polsce. Pomaga małym firmom uzyskać maksymalny profit z reklam i kampanii internetowych. Dołącz do mnie w Google+

20 myśli nt. „12 Sposobów Na Responsywną Listę Adresową

  1. Dzięki Adrianie za te 12 sposobów.

    Część z nich już znam i je stosuję u siebie.
    Jednak pojawiły się też wskazówki, które są dla mnie wartościowe i przydatne. Już dodałem artykuł do Zakładek przeglądarki. Dzięki!

    Polecam te 12 porad innym osobom zaczynającym przygodę z e-mail marketingiem.

    Pozdrawiam serdecznie

  2. Open Rate jest zazwyczaj zaniżony w stosunku do zmierzonego, co wynika niedoskonałości metody pomiarowej (jeśli się nie kliknie w link, to trzeba chociażby włączyć wyświetlanie obrazków w wiadomości). Dlatego ten wynik 78% jest naprawdę gigantyczny. Szkoda, że dotyczył naprawdę smutnej wiadomości.

  3. Chętnie poznałbym wyniki, jakie osiąga Adrian, klienci Adriana i wszyscy przy realizacji mailingów (realnych kampanii sprzedażowych).
    1. mały opis bazy, kampanii
    1. wielkość wysyłki (do ilu poszedł mail)
    2. ilość kolejnych mailingów w kampanii (ilość maili „przygotowawczych” i finalizujących)
    Wyniki:
    3. Ilość kliknięć
    4. Ilość transakcji

    Ja zrobiłem właśnie mailing testowy na wycinku bazy.
    1. baza „starych klientów” (mogą nie pamiętać, choć sami zamawiali kiedyś usługę spontanicznie). Cel- Kontynuacja współpracy (reaktywacja). Cena nieistotna – kilkanaście zł. Mailing jednorazowy.
    2. 5 tys. maili poszło, odbić (zły mail) 15% = 4,25 tys efektywnych
    3. kliknięcia – 40 szt.- 0,94%
    4. sprzedaż (w ciągu 2 godz. od mailingu) – 15 szt. – 38% klikniętych, 0,35% wysłanych.

    -Jakie są Wasze wnioski/oceny tej kampanii?

    -Jakie są wyniki waszych kampanii?

      • Adrianie,
        1. Nie ma adresów tradycyjnych (taki biznes)
        2. Nie opłaca się przy cenie nastu zł :)

        (ciekawe, czy ktoś poda skuteczność swojej kampanii?)

        • Witam. Wszystko zależy od biznesu, relacji z bazą i od wielu czynników. Open rate na bazie „starych klientów” u nas potrafi podejść do 75%, ale dlatego, że dla nas relacja ze starymi klientami jest ważniejsza niż z nowymi leadami.

          Z kolei mamy również takie listy na których open rate wynosi zaledwie 5-8%. Prawda jest taka, że każdy klient może przestać odbierać maile, dlatego warto mieć alternatywne drogi wysyłania ofert.

  4. Moja trudno ją nazwać jako kampania . Działania są wyrywkowe, okazjonalne
    i niestabilne. Więc nie dziwię się ,że nie ma znaczących wyników. Wstydzę się
    przyznać i poprosić kogoś z Mentorów o intelektualną pomoc w konkretnym i
    bezpośrednim rozpoczęciu listy adresowej.Chodzi mi tylko o początek. Dalsze
    działania uważam,że będą moje osobiste i konkretne.. Przepraszam Cię Mentorze
    Adrianie, że tyle serca i pomocy mi okazujesz, a ja nadal nie mam się czym
    pochwalić. Mimo to jestem nadal optymistą i marzę o tym by jeszcze zadziwić nie
    tylko Ciebie i świat choćby w wąskim zakresie. Serdecznie Cię Mentorze Adrianie
    Pozdrawiam. Jan Prystupa

  5. Artykuł na prawdę pomocny. Jednak w kwestii uzupełnienia ma pytanie.
    1. Adrian wspominasz o pogrubieniach w tekście powiedz mi czy używanie zakreśleń (np. koloru żółtego) w emailingu jest dobrze odbierane ?
    2. Niekiedy możemy się spotkać z „ramka” przy emailingu.. Jak ustosunkujesz się do stosowanie tego typu ramki przy emailingu ?

    • 1. Tak używam czasami zakreśleń, ale unikam tego jak ognia. To z pewnością podkręśla tekst, eksponuje pewne elementy, ale w nadmiarze bardziej szkodzi niż pomaga.

      2. Ramki? Czyli mailing wyglądający typowo w stylu „korporacyjnym?”. W mailingach nie używam za dużo cudów, bo wszystkie testy pokazują, że lepiej używać bardzi prostych form.

  6. Pingback: Instrukcja - Jak pisać listy kontaktowe do swojej bazy adresowej. - Paweł Warpechowski

  7. Bardzo dziękuję za , jak zwykle, pomocny,konkretny wpis.

    Dyskutowałabym jednak z jednym z punktów – robienie błędów.
    W moim odczuciu pobłażanie człowiekowi, który uważa sie za eksperta w jakiejś dziedzinie, publikuje w internecie teksty i twierdzi, że to jego urok , że nie zna ortografii prowadzi do przyzwolenia na bylejakość, niechlujnośc i analfabetyzm.

    Wg mnie to człowiek, ktory nie zna języka polskiego na tyle, żeby był upoważniony do rozsyłania tekstow, nieoczytany / czytanie sprzyja nauce ortografii/.
    Jeżeli jest świadom swoich braków edukacyjnych, powinien zaplacić komuś za korektę tekstu.

    pozdrawiam

  8. Wysoki open rate jest osiągnąć stosunkowo łatwo. Wystarczy intrygujący/straszący tytuł.
    Dużo trudniej nakłonić do kliknięcia linku, bo teraz ludzie nawet boją się klikać (tak zepsuto rynek).

    Prawdę mówiąc, ilu otworzyło, ilu kliknęło itp. to tylko wskaźniki pośrednie – pokazują tylko, który element stanowi ewentualną barierę do poprawy.
    Ważne jest ilu ostatecznie skorzystało z oferty.
    I to jest prawdziwy problem.

  9. Wszystkim wiadomo, że oddycha każdy żyjący człowiek, bo jest cząstką kosmosu i jednocześnie
    jednością z nim.Na tej zasadzie czerpie z niego siły. Z powodu zbyt płytkiego oddychania może
    pojawić się przedwcześnie zadyszka, ponieważ niewszystkie komórki płuc otrzymują tlen. Na
    wskutek tego wyrodnieją.. Wówczas człowiek ma trudności z wyjściem na I piętro mieszkania.
    Prana jama /rytmiczna kontrola oddechu/ jest niezależna od oddychania. Uprawiając ją można
    i trzeba wykonywać przy maksymalnie rozlużlonym ciele, a żle wykonywana jest przy napiętym.
    Spięte grupy mięśni blokują pranę czyli siłę życiową. Ciąg dalszy napiszę odrębnie w raporcie.Pozdrawiam Jan Prystupa tel. 664771701, e mail joga240@wp.pl

  10. Więc proponuję: Nie musisz ćwiczyć ponadjednogodzinną jogę, bo wystarczy 7 Minutowy
    Trening wykonywany trzy lub sześć razy w tygodniu i swoim mieszkaniu. Niekonieczna też
    jest znajomość jogi by poznać prana jamę /siłę życiową/. Zatem oddychajmy nosem przy
    zamkniętej jamie ustnej, która winna slużyć tylko do przyjęcia posiłku, mówienia i śpiewania
    szczególnie wtedy gdy ktoś ładnie to potrafi.. Ciąg dalszy umieszczę w specjalnym raporcie.
    Pozdrawiam Jan Prystupa tel. 664771701, e mail joga240@wp.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*