3 Strategie Rozwoju Firmy

Wyobraź sobie taki scenariusz: dzień po dniu, miesiąc po miesiącu, rok po roku zyski twojej firmy rosną. Masz coraz więcej klientów, coraz większy obrót, a twój biznes ma tytanową stabilność. Nie możliwe?

Możliwe jeśli zaplanowałeś strategie rozwoju własnej firmy. Bez strategi jesteś jak bojka na morzu. Jak masz strategie rozwoju firmy będziesz jak bojka, ale zacumowana o dno.

Zaraz pokażę Ci jakie strategie rozwoju firmy musisz zaplanować.

Strategia rozwoju nr 1: Pozyskiwanie nowych klientów.

Każda firma potrzebuje nowych klientów. Pomimo tego, że ten proces jej zazwyczaj drogi to koniecznie musisz zaplanować strategie. Strategia oznacza, że masz pomysł (poparty liczbami), dzięki któremu spieniężysz każdego nowego klienta. Moja strategia reklamy jest oparta o początkowe straty. Co oznacza, że tracę na pozyskiwaniu klientów (w krótkiej perspektywie), ale zarabiam na nich w czasie. Bez długofalowej strategii byłbym ciągle na minusie. Bardzo mocno polecam Ci mój raport o tym jak pozyskuję klientów. Jest w formie drukowanej i chętnie wyślę Ci go do twojego domu.

Strategia rozwoju nr 2: Zwiększanie wartości zamówienia (powiększanie marży)

Podstawą marketingu jest tzw. upselling. Jeśli klient przychodzi do sklepu, albo wchodzi na stronę internetową koniecznie musisz posiadać strategię zwiększającą wartość zamówienia. Idealnym przykładem są salony samochodowe, które proponują pakiet dodatków, aby sprzedać Ci droższą wersję samochodu. Kolejnym przykładem dobrze zaplanowanej strategii upsellinowej jest taka firma jak McDonald. Przychodzisz, aby kupić hamburgera, a wychodzi z całym zestawem.

Strategia rozwoju nr 3: Sprzedaż backendu.

Pamiętasz, gdy mówiłem, że tracę na pozyskaniu każdego nowego klienta? Widzisz taka naprawdę moje straty są tymczasowe. Spieniężam klientów na tzw. backendzie – sprzedając kolejne produkty temu samemu klientowi. Załóżmy, że jesteś restauratorem. Kiedy zdobędziesz klienta za pomocą reklamy i ten przyjdzie do restauracji tak naprawdę twój zysk jest znikomy. Zarobisz na nim, gdy będzie regularnie przychodził. Dlatego twoja strategia rozwoju firmy musi również być oparta o sprzedaż backendu. Zastanów się „co muszę zrobić, aby klienci do mnie wrócili?”.

Połączenie 3 strategi rozwoju firmy daje niebywałe wyniki. Zamiast rozwijasz się liniowo rozwijasz się geometrycznie. Mało która firma ma takie możliwości. Polecam Ci przemyśleć jak wygląda twoja strategia rozwoju firmy i wdrożyć te 3 elementy.

O Adrian Kołodziej

Adrian Kołodziej jest najwyżej opłacanym konsultantem biznesowym typu direct response w Polsce. Pomaga małym firmom uzyskać maksymalny profit z reklam i kampanii internetowych. Dołącz do mnie w Google+

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*