3 Zwyczaje Ludzi Marketingu

Ostatnio na swoim profilu na Facebooku opublikowałem mały post o tym jakie rytuały posiada każdy z moich lajkowiczów. Osobiście uważam ze mam po tym niedosyt i muszę się na temat tego nieco rozpisać. Ludzie zajmujących się z dużym powodzeniem w marketingu wciąż przybywa. Używają oni różnych strategii marketingowych, podejść do samego marketingu czy reklamy. Wielu z nich znam osobiście i dziś chcę Ci dać małą próbkę tego jakie posiadają te osoby cechy wspólne a właściwie jakie to zwyczaje sprawiaj że osiągnęli to wszystko co budzi szacunek. Zatem oto lista 3 najważniejszych zwyczajów ludzi którzy odnieśli sukces w sprzedaży i marketingu:

1.Dużo czytają i cały czas się uczą. Przede wszystkim czytają. Naprawdę wiele strategii sprzedaży i marketingu już zostało odkrytych, zaskoczony? Ja nie. Wiele z tego co dziś robimy to tylko mniej lub bardziej zmodyfikowane strategie wynalezione w przeszłości. Mam w swoim zwyczaju każde ego dnia czytanie książek, teraz kiedy pisze dla Ciebie ten artykuł na moim biurku jest sterta jeszcze nieprzeczytanych książek. Niech to będzie Twoim porannym nawykiem. Wiele się dzięki temu nauczysz, znacznie łatwiej się wtedy pracuje zwłaszcza jeśli stawiasz czoła takiemu wyzwaniu marketingowemu jakim jest pisanie oferty.

2.Kontynuują swoja przygodę edukacyjną w swojej pracy. Wiele się nauczysz testując nowe strategie, Ludzie których znam w świecie marketingu, zwłaszcza tych którzy odnieśli sukces cechuje nieustanne zachowanie ciągnące ich do uczenia się. Jest to dla mnie bardzo traumatyczne kiedy widzę ludzi z ulgą kończących edukację z myślą już więcej nic uczyć się nie muszę. Niestety w marketingu jest to najlepsza strategia klęski. Jeśli się nie będziesz uczyć, nie będziesz się rozwijał a stoją w miejscu z innowacjami Twoje strategie marketingowe staja się zbyt popularne i tracą swoja marketingową moc. Wielu z tych ludzi widzę na swoich konferencjach które organizuję w Warszawie. Nie mówię tutaj tego tylko po top aby w jakiś sposób promować moje eventy marketingowe. To nie jest tyko mój zwyczaj ale wielu innych którzy odnieśli sukces w sieci. Widzę ich, te same twarze które są u mnie widzę je na seminariach u innych. Nie chodzi tu tylko o taki rodzaj edukacji, ale o webianary, obserwowanie konkurencji, słowem uczenie się na każdym etapie pracy businessowej. Pracuj również nad swoją edukacją.

3.Stosują zasadę SMART. Czyli Simple, Measurable, Achievable, Relevant, Timely defined. To jedna z najlepszych zasad zarządzania, planowania i spełniania celów. Zatem według tej zasady Twoje cele biznesowe powinny być:

Skonkretyzowane – należy je określać możliwie konkretnie,
Mierzalne – każdy cel musi mieć swój wskaźnik, na podstawie którego będzie oceniana jego realizacja,
Akceptowalne – aby realizować cel, musisz go akceptować, inaczej nie zechcesz go realizować,
Realne – posiadane zasoby muszą być wystarczające dla realizacji wyznaczonego celu,
Terminowe – cele powinny posiadać termin wykonania.

To bardzo pomaga, w czasach kiedy jeszcze nie miałem tej świadomości prowadziłem swój biznes z prądem rynku. Bylem jak łódź na pełnym morzu bez celu. Brak punktu dążenia w biznesie nie jest dobry. Jesteś podatny na różne niekoniecznie dobre wpływy konkurencji. Sam się zdziwiłem kiedy pierwszy raz robiłem analizę SMART. Nie mówię ze od razu będziesz w stanie wszystko zrealizować, niemniej jednak będziesz w stanie osiągnąć pewne mierzalne rezultaty.

O Adrian Kołodziej

Adrian Kołodziej jest najwyżej opłacanym konsultantem biznesowym typu direct response w Polsce. Pomaga małym firmom uzyskać maksymalny profit z reklam i kampanii internetowych. Dołącz do mnie w Google+

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*