5 Rzeczy Jakie Możesz Zrobić z Newsletterem

Wydawanie własnego biuletynu/newslettera jest bardzo ważne dla Twojej firmy. Biuletyn jest tani, potrafi generować wysokie dochody i wywołać bezpośrednią reakcję. Mało kto wie, że biuletyn można ulepszyć, aby mieć jeszcze lepsze efekty.

newsletter firmowy
biuletyn firmowy

1. Często w biuletynach przekazuje się bardzo dobre informacje.

Czemu by ich nie wykorzystać do napisania książki? Widzisz, część swoich artykułów, które umieszczasz na blogu albo w biuletynie, możesz wykorzystać do stworzenia książki. Książka może być wykorzystana do budowania bazy mailingowej, promocji siebie jako eksperta albo zdobywania ruchu.

Ludzie uważają, że osoby, które piszą książkę, muszą być mądre. Pomyśl, jak dzięki temu możesz wypromować swój biznes. Okulista, który napisał książkę, nie jest już zwykłym okulistą, ale ekspertem. To bardzo ważne w procesie budowania swojego autorytetu. Nie musisz wymyślać nowych informacji.

Wystarczy, że weźmiesz swoje najlepsze artykuły i stworzysz z nich książkę.

Dla klientów automatycznie staniesz się bardziej prestiżowy. Pomyśl sobie, że przychodzisz do lekarza kardiologa, a tam w poczekalni widzisz książkę „78 sposobów jak dbać o serce” – autor lek. med. X. Jak wtedy będziesz postrzegany przez pacjenta? No właśnie.

Będziesz miał znacznie wyższy status i wtedy automatycznie możesz wziąć większe ceny. Wiele osób uważa, że napisanie książki jest trudne. Napisanie powieści może być trudne, ale napisanie poradnika już takie nie jest. Piszę bardzo dużo treści i nie jestem pisarzem. Wydałem wiele rzeczy i nie było to trudne.

Czasami wystarczy wziąć stare artykuły czy biuletyny, złożyć je w całość i masz książkę. Niektóre badania pokazują, że 96% autorów, którzy wydali książkę, odnotowali pozytywny wpływ na ich biznes. Dlatego weź to pod uwagę.

2. Użyj starych biuletynów jako fabryki treści.

Wszystko, co piszesz jako oferty, biuletyny i raporty, może być używane do produkcji ruchu. Google bierze pod uwagę Twoją treść na stronie, słowa kluczowe w niej zawarte i siłę bloga. Możesz przerobić swoje stare treści, zoptymalizować je pod kątem SEO, umieścić na blogu i czerpać z tego ruch.

Nawet jeśli nie znasz się na optymalizacji, to samo dodanie artykułu może wygenerować trochę ruchu. Czasami widzę, jak ludzie oddają naprawdę tony treści, które są przeczytane, i odchodzą w niepamięć. Tymczasem można z tego zrobić użytek.

3. Recykling treści. Jestem w dosyć ciekawej branży, ponieważ mogę użyć starych biuletynów jako produktów.

Spójrz. Ludzie kochają studia przypadku. Mogę omawiać stare e-maile, całą psychologię, jaka się za nimi kryje, i wyniki, jakie dzięki temu osiągnąłem. To nic innego jak powtórne wykorzystanie surowca – recykling.

Moi klienci kochają takie produkty. Jeden z klientów, kiedy wrócił z mojego seminarium, przerobił mój e-mail i w ciągu kilku godzin zarobił 1000 zł. Inny skopiował
moją kampanię i wygenerował 7000 zł.

Dlatego moje biuletyny dostarczają powtórną wartość klientom. Dodatkowo klienci odkrywają w tych produktach coś, co jest niewidoczne dla oka, a na czym opiera się siła e-maila.

4. Wykorzystaj stary biuletyn do zwiększania zapisów na listę adresową.

Możesz nagrać stary biuletyn na wersję MP3, aby stworzyć z tego podcast, prezentację i umieścić materiał na YouTube. Można również wkleić biuletyn na blog i zachęcać pod koniec artykułu do zapisu na listę adresową. Kiedy masz dobre materiały, ludzie chętnie zapiszą się na biuletyn, aby zdobyć resztę informacji.

5. Bonus. Ludzie kochają bonusy i kupują często ze względu na bonusy.

Możesz rozbudować swój produkt przez dodanie do oferty bonusu. Czym może być bonus? Możesz
zebrać stare biuletyny, zebrać je w całość i dać jako bonus. Możesz podobną strategię zastosować, wykorzystując swoją konkurencję. Ulepsz ich produkt, dodając do ich oferty swoje biuletyny w formie PDF albo drukowanej. Często partnerzy, którzy promują swoje produkty, proszą mnie, abym dodał bonus do ich oferty. Wtedy mogę dodać archiwalne biuletyny

O Adrian Kołodziej

Adrian Kołodziej jest najwyżej opłacanym konsultantem biznesowym typu direct response w Polsce. Pomaga małym firmom uzyskać maksymalny profit z reklam i kampanii internetowych. Dołącz do mnie w Google+

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*