Jak Bogaci Zarządzają Czasem?

Zarządzanie czasem i produktywnością wydaje się nudne. Przez wiele lat unikałem tematu – uważając, że problem nie dotyczy mnie. Tymczasem było całkowicie odwrotnie. W ZARZĄDZANIE CZASEM i produktywnością nie chodzi o zarządzanie czasem. Chodzi o PIENIĄDZE. Możesz pracować przez 7 godzin i przez 90% czasu nic produktywnego nie robić. Równie dobrze możesz w 7 godzin być produktywny przez 80-90% czasu i zrobić więcej niż większość ludzi w ciągu 2 dni.

Żeby lepiej zademonstrować ten efekt pozwól, że przytoczę Ci przykład. Załóżmy, że za 7 godzin masz wyjechać na urlop. Jednak masz projekt do skończenia i musisz go domknąć. Czy zmieścisz się w czasie? Raczej tak. Z drugiej strony, gdy na ten projekt masz za dużo czasu, automatycznie czas będzie marnowany.

Albo jeszcze bardziej EKSTREMALNY przykład. Na jednej sesji konsultacyjnej omawiałem z klientem jego projekt. Nie będę mówił z imienia i nazwiska, bo osoba jest dosyć znana. Skarżył się na brak czasu i ciągłe obsuwanie terminów. Zadałem mu zaskakujące pytanie:

„Czy gdyby od domknięcia projektu w 7 dni zależało życie Twojego dziecka to zdążyłbyś?”

Odpowiedział: „Zdążyłbym tego samego dnia”.

Dlatego często w produktywności problemem jest brak ambicji i brak ciśnienia.

Kiedy rozkręcałem firmę pracowałem od rana do nocy. Czasami pracowałem do 3 nad ranem. Wydawałoby się, że robiłem wiele. W końcu w ciągu roku zarobiłem milion złotych. Nic bardziej mylnego. Gdybym używał narzędzi, których używam teraz zarobiłbym co najmniej 2-3 miliony. Po prostu nie rozumiałem, że produktywność jest istotna w pracy.

Firmy takie jak Google inwestują krocie, aby uzyskać najwyższą produktywność pracowników np. pozwalając im ucinać krótkie drzemki w pracy. Dodatkowo dbają o ich regularny wysiłek fizyczny oraz odpowiednią dietę.

Pewnie zastanawiasz się kiedy zrozumiałem, że muszę zmienić swoje podejście do produktywności. Cóż, wcześniej znałem wiele kursów o zarządzaniu czasem, ale z nich nie korzystałem. Uważam się za osobę leniwą, chaotyczną i nie zdolną do zarządzania czasem. Jednak pewnego dnia przeczytałem artykuł o Donaldzie Trumpie, który zmienił wszystko. Już dawno temu słyszałem, że Trump wielokrotnie w ciągu życia był bankrutem. Był moment, gdzie jego długi były gigantyczne. Był zadłużony we wszystkich możliwych bankach. Teraz NAJLEPSZY moment. Odrobił wszystkie długi w ciągu 4 lat. Jak? I tutaj kłania się jego tajemnica. Przerobił całkowicie swoje życie i podejście do pracy. Wstaje z samego rana, czyta książki, gazety, ogląda wiadomości. Planuje i efektywnie zarządza każdą minutą czasu.

I oświeciło mnie.

Muszę zrobić dokładnie tak samo. Zgodnie z zasadą: „ekstremalne wyniki wymagają drastycznych posunięć”. Tak więc zacząłem analizować jak upływa każda cenna sekunda mojego czasu. Odkryłem, że przez większość czasu jestem nieproduktywny i nieefektywny. Byłem zszokowany i zdziwiony.

UWAGA: jeśli chcesz sprawdzić swój poziom produktywności koniecznie wykonaj ten test. Ostrzegam jednak, że wyniki mogą Cię rozczarować. Kiedy pierwszy raz wykonałem test po prostu się załamałem. Kliknij tutaj.

O Adrian Kołodziej

Adrian Kołodziej jest najwyżej opłacanym konsultantem biznesowym typu direct response w Polsce. Pomaga małym firmom uzyskać maksymalny profit z reklam i kampanii internetowych. Dołącz do mnie w Google+

13 myśli nt. „Jak Bogaci Zarządzają Czasem?

  1. Pingback: Prosty sposób aby poradzić sobie z brakiem czasu |

  2. Istotną sprawą, która stoi za naszą produktywnością to przede wszystkim POWÓD, dla którego mamy coś wykonać. Przykłady, które wymieniasz w artykule świetnie to obrazują.

    Jeśli nie mamy mocnego powodu, możemy mieć problem z terminami. Jeśli z kolei powód jest wystarczająco dla nas mocny, nie ma opcji, żebyśmy się nie wyrobili.

    Inną sprawą, którą kiedyś zrozumiałem dzięki Sebastianowi Schabowskiemu jest to, żeby wykreować codzienny rytuał (o czym też piszesz w swoim artykule). W ten sposób naprawdę o wiele więcej można zrobić i co ważniejsze – skupić się na tym, co jest NAPRAWDĘ ważne a wszystkie mniej istotne sprawy „odstawić na bok”.

  3. No i musze ci przyznać rację…. wystarczy że ma sie piekielne ciśnienie u już inaczej sie zarządza czasem… nagle pojawiją sie priorytery
    Wiem po sobie jak to wpływa kiedy jest się podstawiony pod ścianą.

  4. Ten tekst powinni przeczytać różni menagerowie wielkich korporacji – jakich u nas w kraju pełno. Możę się czegoś nauczą ….. chociaż wątpię w to. Jak ktoś wyciągnie z tego tekstu właściwe wnioski to odejdzie z pracy w korporacji i np. założy własnego bloga. Ja od niedawna prowadzę bloga, barzo wszystkim polecam.
    Pozdrawiam,
    T.

  5. W przypadku Donalda jest jeszcze jego fenomenalny mindset, który pozwala mu na odrobienie z wielkim zyskiem wszystkich strat. Twoje „Dlaczego” jest tą rakietą, która pcha Cię do przodu, jednak niewielu zadaje sobie to proste pytanie.

    Twój przykład z dzieckiem jest bardzo dobry, problem w tym, że większość ludzi musiałaby stawać pod ścianą codziennie aby ruszyć z miejsca, dobrze, że są sposoby aby się tego nauczyć:)

  6. Oj tak prawo noża na gardle zawsze działa… ale nie zawsze się to sprawdza… ugasić pożar, dopiąć coś na ostatnia chwilę możesz w 2, 3 ,10 przypadkach, a co z sytuacją kiedy masz 1000 klientów dziennie/? A 20% z nich to „pożary”. Tu bez systemu i zespołu nie dasz rady, a taka ilość pożarów też potrafi wypalić wewnętrznie…

  7. Ostatnio działa też nowa sekretna metoda, którą pozwala na turbo doładowanie!

    Nazywa się „Na franka”

    Wyższa rata za kredyt we Frankach uaktywnia ukryty potencjał :-)

  8. Bardzo dobry przykład kiedy jesteśmy w stanie ważne rzeczy wykonać od razu i nie odkładać tego na później. Gdy mamy paląca potrzebę to nie zwlekamy z wykonaniem zadania. Z reguły jednak wygląda to gorzej i odkładamy wszystko co się da. Ten problem dotyka bardzo wielu ludzi, podejrzewam, że większość ma z tym problem.

    Wszystko zaczyna się od tego, że nie robimy planujemy zadań na każdy dzień. Nie rozkładamy ważniejszych zadań na części pierwsze. Za to otaczamy się rozpraszaczami. Telefon i wiecznie dzwoniący ludzie, którzy ciągle czegoś od nas chcą. Włączone urządzenia typu tablet, komputer z uruchomionymi aplikacjami, które nam nie są w danej chwili potrzebne, a które rozpraszają uwagę. Sam brak skupienia na wykonywaniu jednego zadania sprawia, że daną czynność wykonujemy nawet 3 razy dłużej, a przy tym mniej precyzyjnie i znacznie bardziej się przy tym męczymy…

    Bez prawidłowego zarządzania czasem trudno jest odnieść sukces, a jeszcze trudniej ten sukces utrzymać.

  9. Zgadzam się, że warto być produktywny, ale nie da się nim być przez cały czas. Dni, w których czasami brak nam weny lub coś ciągnie się w nieskończoność, są i będą. Mimo to warto trochę popracować nad szybkością wykonywania obowiązków.

  10. Na pewno wykonam ten test :) Zgadzam się z tym, że wszystko zależy od naszej produktywności. Często nawet źle zarządzamy czasem w domu przez to, że źle zarządzamy nim w biurze. Warto zmienić swoje podejście do czasu i przestać się rozpraszać. Np. można telefon zostawić w kurtce – facebook nie będzie kusił, żeby go sprawdzać co jakiś czas :)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*