Jak Napisać Skutecznego Maila / Ofertę?

Zastanawiasz się jak napisać skutecznego maila, albo ofertę produktu? To nie słuchaj żadnych rad, dopóki nie przeczytasz tego artykułu.

Email marketing jest potężny. Odkąd zacząłem budować bazy adresowe zrozumiałem, że nie ma lepszej inwestycji, niż inwestycja we własną bazę. Jednak przez długi czas nie miałem pojęcia jak napisać skutecznego mailla, aby sprzedać produkt.

Zaraz poznasz główne PRYNCYPIA o których musisz pamiętać.

Jak Napisać Skutecznego Maila / Ofertę?

Zasada 1: Email nigdy nie powinien sprzedawać – jeśli chcesz, aby twoja lista adresowa służyła Ci przez wiele lat, to nigdy nie sprzedawaj za pomocą maili. Maile mają zachęcić, aby klient wszedł na stronę i kupił. Same w sobie nie powinny sprzedawać, od tego jest oferta.

Zasada 2: Ważniejsza od sprzedaży jest relacja z listą – wielkość listy nie ma znaczenia. Zbudowałem listy adresowe na ponad 700 tysięcy subskrybentów i zrozumiałem, że nie tędy droga. Teraz mam znacznie mniejsze listy, a sprzedają tyle samo. Sukces leży w budowaniu relacji. Im lepiej lista adresowa Cię zna, im lepszą zawartość im podsyłasz tym większa szansa, że będą twoimi klientami. Dlatego męczenie listy ciągłymi promocjami i obniżkami jest głupie.

Zasada 3: Wielkość listy zależy od CTR – możesz mieć listę na 100 tysięcy subskrybentów, ale co z tego jeśli maile otwiera 5% tej listy, a klika 2%? Musisz zadbać, aby jak najwięcej osób otwierało twoje maile, ale również klikało w linki.

Zasada 4: Im lepszy nagłówek, tym większa otwieralność – pewnie znasz taką osobę jak Barack Obama. Jego sztab wygrał wybory głównie dzięki email marketingowy. Wiesz jak brzmiał tytuł ich najlepszego maila? – „Hey”. Dlaczego tak wiele osób go otwarło? Bo tytuł był mało inwazyjny.

Zasada 5: Pisz jak do przyjaciela – twój styl pisania i format wiadomości powinien przypominać prywatną korespondencję. Nie używał ładnych szablonów. To nie jest dobry pomysł. Szablony graficzne rzadko się dobrze wyświetlają i przypominają korespondencję reklamową. Dobry email wygląda tak jakby napisał go przyjaciel.

Jeśli zastanawiasz się jak napisać skutecznego maila, albo ofertę koniecznie dołącz do mojej listy adresowej. Jestem uważany przez moją konkurencję za najlepszego email marketera w Polsce (słowa Piotra Michalaka). Kliknij tutaj, aby dołączyć.

O Adrian Kołodziej

Adrian Kołodziej jest najwyżej opłacanym konsultantem biznesowym typu direct response w Polsce. Pomaga małym firmom uzyskać maksymalny profit z reklam i kampanii internetowych. Dołącz do mnie w Google+

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*