Jak Pozyskiwać Nowych Klientów?

Transkrypt: Jak Generować Leadsy?

Zacznijmy od tego kim są leadsy i dlaczego ich potrzebujesz? Widzisz kiedy, ktoś chce kupić nowy telefon i wchodzi do salonu Appla tak naprawdę nie ma pojęcia, czy iphon jest dla niego. On jest dopiero na najniższym poziomie zakupowym – czyli rozgląda się. Tym właśnie jest leads. On jest tylko wstępnie zainteresowany tematem, a nie kupowaniem. Dlatego bezpośrednia sprzedaż takiej osobie jest błędem.

Potrzebujesz leadsów, bo część z nich zostanie twoimi klientami. Trzeba ich tylko przekonać do kupowania. Pierwszą rzeczą jakiej potrzebujesz, aby zdobyć leadsy jest posiadanie dla nich łapówek i przynęt. Łapówki mają wychwytywać zainteresowane osoby i dać Ci szansę na późniejszą sprzedaż.

Czym mogą być łapówki? To nic innego jak materiały ściągające chętnych. Takie nagranie również może być łapówką na leadsy. Możesz również robić Google Hangout, nagrywać mp3, robić webinary, pisać raporty a wszystko po to, aby zdobyć leadsy.

Widzisz prowadzę teraz 4 tygodniowy obóz treningowy dla trenerów, autorów i internetowych marketerów. Na tym obozie mam zamiar w 4 tygodnie dać im wszystko co muszą wiedzieć, aby zbudować dochodowy infobiznes. Jednak dlaczego o tym mówię? Większość ludzi nie osiągnie odpowiedniego poziomu dochodów, ponieważ ma za mało leadsów, albo zbyt niskiej jakości. Oczywiście moich rekrutów będę tego uczył osobiście jak zdobyć leadsy w bardziej rozszerzonej formie.

Ale dziś dowiesz się kilku ważnych informacji w tym temacie.

Przede wszystkim sam miałem problem, ze ściągnięciem zainteresowanych na moje strony. Po prostu miałem mało ruchu, mało leadsów, a biznes był trudny do prowadzenia. W końcu zacząłem mieć około 1.5 tysiąca świeżych leadsów na dzień i tak zbudowałem bazę 0.5 mln subskrybentów w różnych niszach.

Pamiętaj o tym, że podstawą każdego biznesu jest pozyskiwanie leadsów. Tym bardziej, że jakieś 99% ludzi nie kupuje przy pierwszym kontakcie z ofertą, bo nie są gotowi na kupowanie. Oni są tylko lekko zainteresowani, a twój system generowania leadów ma pogłębić ich zainteresowanie.

Większość reklam w dzisiejszych czasach mówi o tym „kup moje gówno”, ale niestety leady nie chcą kupować, bo ich zainteresowanie nie jest tak duże, aby podjąć decyzję. Kiedy ostatnio chciałem kupić buty do biegania najpierw o tym czytałem, później poszukiwałem informacji w sieci, a na końcu dopiero udałem się do sklepu, gdy moje zainteresowanie było już bardzo wysokie.

Podobny proces musi przejść lead. Rzecz jasna ty musisz go kontrolować. Więc zamiast próbować opychać swoje rzeczy, zrób coś innego niż rynek. Powiedź im, że zanim kupią cokolwiek na ten temat muszą przeczytać specjalny raport, który dla nich masz. To powoduje, że stajesz się doradcą klienta, a nie komarem, który brzęczy nad uchem. Po tym jak przeczyta raport musi mu dać sekwencję ofert online i offline. Musisz ich edukować, oraz pogłębiać ich zainteresowanie. Dzięki temu biznes zmienia się, oraz osiągasz taką współpracę z klientami jaką sobie obydwie strony życzą.

W normalnych warunkach takie rzeczy się dzieją za każdym razem. Jednak klient biega po sieci, aby się czegoś dowiedzieć i dopiero, gdy jest gotowy kupuje. My w Kołodziej Consulting uczymy podejścia prowadzenia klienta za rączkę do sklepu.

Bardzo ważne są tutaj łapówki. Możesz dawać raporty pdf, mp3, seminaria, wideo, prezentacje, albo dawać produkty fizyczne jak CD, DVD.

Często blogerzy dają sporo wiedzy za darmo. To nie jest dobre. Jeżeli dajesz klientowi za darmo jakiś materiał, to albo ma on generować leadsy i pozyskiwać ich adresy, albo pogłębiać ich zainteresowanie. Dobra zawartość ma tylko korzystny wpływ na SEO, ale nie daje pieniędzy. Gdy jednak działasz tak jak powiedziałem powyżej, to od razu masz lepiej.

Kiedy masz dużo leadsów w swojej bazie adresowej możesz ich segmentować. Wysyłać im różne raporty, sprawdzać ich zainteresowania i dostarczać oferty dopasowane do potrzeb.

Zwróć uwagę na łapówki jakie masz dla leadsów. Bezpłatny materiał musi być tak dobry jak płatny produkt. Dobra łapówka jest silna, ale niekompletna. Słabej jakości materiał tylko zrazi do kupowania. Chciałem kiedyś sprzedać szkolenie za 500 złotych i miałem niską konwersję. Jako łapówkę dałem im materiał na 100 stron, który sprzedawałem normalnie za 40 zł. Po tym jak zobaczyli ten magnes pieniędzy, drastycznie wzrosła sprzedaż produktu za 500zł.

Dobra łapówki jest ściśle związana z tym czego oni chcą.
Daj im fragment swojego materiału z rozwiązaniem, ale to musi ich interesować. Dobra łapówka opiera się o problemy rynku. W łapówce trzeba dać im rozwiązanie problemu, rzucić większe światło na problem, a potem nakierowywać na sprzedaż.

Świetne są rynki na których występuje jakiś silny ból. Wtedy dobrze go wykorzystać i pokazać im jak zmniejszyć ból, a potem dać im proste rozwiązanie.

Przez ostatnie 7 miesięcy zbankrutowało więcej firm, niż przez cały poprzedni rok. Rynek zaczyna się bać i warto wykorzystać ten moment. Mogę nagrać materiał o tym jak uniknąć kryzysu i zwiększyć zyski 10 krotnie. Takie coś będzie miało sporą uwagę, bo opiera się o ich strach.

Poza tym, że łapówki mają edukować i rozwijać rynek, musisz dać w nich sporo swojej osobowości. Często o tym klienci zapominają a osobowość jest kluczem. Mój klient Darek Puzyrkiewicz, który jest znanym copywriterem, powiedział mi na szkoleniu, że moje oferty czyta się w taki sposób, jakbym stał obok i mówił do niego. Związano to jest z tym, że wszędzie gdzie się da, pokazuje kim jestem i daję część osobowości.

Żeby ludzie Cię słuchali musisz pokazać im kim jesteś dla nich, jakie masz specjalistyczne umiejętności, dlaczego mają Ciebie słuchać i co wyróżnia Cię na tle innych. Oni mają się od Ciebie uczyć, ale przede wszystkim pokazuj im, że znasz się na temacie i jesteś VIPEM w rynku.

Bardzo ważnym elementem łapówki są jej możliwości sprzedażowe. To jest bardzo ważne. Magnes pieniędzy musi nakierowywać klientów na sprzedaż. Nie masz być nachalny, a raczej pokazywać im że warto kupić pełną wersję twoich produktów, czy usług. Powiedź im na co mają zwrócić uwagę kupując jakikolwiek twój produkt, albo jakikolwiek podobny produkt na rynku.

Firma budowlana, która buduje mój dom powiedziała mi, żeby brał pod uwagę ilość materiału jakie firmy biorą pod uwagę przygotowując cennik. Widzisz często oferty innych firm są lepsze w tej branży, bo biorą mniejszą ilość materiału pod uwagę. Jednak potem okazuje się, że jednak trzeba kupić więcej materiału.

Oni wyedukowali mnie na sprzedaż. Każdy magnes pieniędzy ma być wstępem do oferty. Oni muszą mieć jakieś odczucia po przejściu twojej minioferty w łapówce i zastanów się co trzeba im powiedzieć, aby od Ciebie kupili. Daj im argument do zakupu.

Pamiętaj, żeby do niczego nie namawiać. Twoja oferta musi tak brzmieć, aby była atrakcyjna dla klienta i żeby klient sam chciał kupić.

Ważnym elementem jest również strona, która będzie gromadziła dla Ciebie leadsy. Może się składać wyłącznie z nagłówka, kilku zdań i możliwości pozostawienia emaila. Czy oni będą podawać emaile, czy nie zależy od tego, czy magnes pasuje do rynku i czy oni go faktycznie chcą.

Ważną rzeczą takiej strony jest nagłówek. Musi on być bardzo silny i zmuszać do czytania. Jak strona ma słabą skuteczność zawsze testuj nagłówek.

Przykład: „Czy ty również chcesz odkryć sekrety odchudzania mistrzyni fitness?” Taki nagłówek idealnie pasuje jak twoją łapówką jest transkrypt wywiadu z mistrzynią fitness.

Potem pod nagłówkiem potrzebujesz 3-5 korzyści jakie niesie, ze sobą materiał. Wypisz sobie te korzyści.

np. „odkryj co je znana zawodniczka, aby zawsze ważyć 48kg, nawet gdy ma ochotę na deser”.

Te korzyści muszą wzmagać zainteresowanie i chęć pozostawienia emaila. Ostatnim elementem jest nawołanie do akcji.

„Wpisz swój email, aby uzyskać do tego dostęp”. Ostatnim elementem tego systemu, jest strona z podziękowaniem. Tam daj im możliwość pobrania łapówek. Jak widzisz nie ma w tym nic skomplikowanego.

Uważaj teraz. Mam nadzieję, że ten materiał być dla Ciebie pomocny. Będzie ich więcej. Jeżeli tego jeszcze nie zrobiłeś wejdź na adriankolodziej.pl i pozostaw swojego emaila, abym miał możliwość wysyłania Ci prezentów, oraz swoich prezentacji. Gdy jesteś już na mojej liście adresowej, udostępnij proszę ten materiał swoim znajomym na swoim facebooku, albo wyślij go do listy adresowej. Możesz go również umieścić jako bonus do swojego produkty, ale nie zmieniaj jego formy.

Dziękuje za uwagę i zapraszam na moją stronę adriankolodziej.pl

O Adrian Kołodziej

Adrian Kołodziej jest najwyżej opłacanym konsultantem biznesowym typu direct response w Polsce. Pomaga małym firmom uzyskać maksymalny profit z reklam i kampanii internetowych. Dołącz do mnie w Google+

7 myśli nt. „Jak Pozyskiwać Nowych Klientów?

  1. Jak zwykle materiał bardzo inspirujący i pomocny. Jestem w branży samochodowej i postaram się wykorzystać ten wykład, aby zdobyć więcej klientów. Mam już nawet kilka pomysłów! Jeszcze raz dziękuje.

  2. Zawsze uważałem, że jesteś cholernym geniuszem marketingu. W tym materiale zastosowałeś wszystkie zasady tworzenia łapówek o których mowa w wideo. Widać, że sam używasz tego czego uczysz.

    Pozdrawiam
    Bronek

    • Geniuszem, który swoja wiedzę przekazuje w czytelny i interesujący sposób. Zastosowanie metod, o których piszesz MUSI przynosić efekty. Jestem tego pewien ale oczywiście sprawdzę w praktyce.

  3. Nie lubię słowa „łapówka”, ponieważ ma konotację negatywną. Lepiej brzmiałaby „zachęta”.

    Oglądając Twoje wideo, stwierdzam, że to, o czym mówisz, wykorzystuję w oferowaniu produktu fitness, dla leniwych – tak to nazywam. Zwłaszcza, że nawet sam produkt, który jest bardzo dobry i atrakcyjny musi mieć wartość dodaną. I co jest rewelacyjne jednocześnie? Że to nie ja go sprzedaję, szukając nachalnie klientów, tylko osoby zainteresowane, same go chcą kupić! Praktycznie cały impuls wychodzi od klienta. Lead sprzedany, to gra o sumie zerowej. Klient jest zadowolonym, ponieważ nabył coś extra plus, oprócz metody treningowej, ja natomiast, że nie tylko sprzedałem produkt, ale także, że nakłoniłem kogoś do zadbania o zdrowie i wygląd.

    Dzięki za materiały! Korzystam z Twoich rad już od wielu miesięcy i są bardzo pomocne i inspirujace!

    Pozdrawiam
    Arek

  4. Pozdrawiam Adrian.

    Tak się składa, że kupiłem udział w „obozie treningowym” (życie to nieustanna ścieżka edukacyjna, więc nawet mistrzowie muszą się szkolić), więc wieczorem piwko i 2 sesja w ramach szkolenia. Równo z udziałem tworzę „ciąg technologiczny” na ogłoszenia online. Kilka miesięcy temu moją technologią w ciągu paru tygodni za przysłowiowe grosze zbudowałem „drzewo współpracowników” w liczbie 500 osób – polski rekord w tej firmie. Zrobiłem to dokładnie tak jak dzisiaj zaprezentowałeś w tym wideo, czyli najpierw edukacja, a później współpraca. To działa!

    Tak na marginesie jest coś ciekawego co wyróżnia Twój warsztat pisarski na rynku – nie gadasz jak „potłuczony” – oby tak dalej…

  5. Adrianie dla mnie jesteś geniuszem umiejącym przekazać swoją wiedzę w sposób zrozumiały i przystępny dla każdego zarówno doświadczonego biznesmena jak i początkującego laika biznesu! Oby tak dalej, a zajdziesz na sam szczyt zabierając ze sobą całą armię swoich fanów i uczniów!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*