Jak skutecznie promować się na facebooku?

Jak skutecznie promować się na facebooku

Chcesz skutecznie promować się na facebooku?

Tworzyć kampanie przynoszące maksymalny zwrot z inwestycji?

Świetnie!

Swego czasu byłem w tym samym punkcie co Ty, a teraz regularnie uzyskuje zwrot z inwestycji.

Niezależnie od tego, czy dopiero zaczynasz, czy zależy Ci na lepszych wynikach, poniżej znajdziesz kilka cennych wskazówek.

Krok 1 – Poznaj swój rynek!

Facebook pozwala kierować reklamy na wiele sposobów. Reklamę targetujesz na zainteresowania, demografię, geografię, zawody, czy znajomych twoich fanów.

Oczywiście istnieją jeszcze inne metody, ale o tym innym razem.

Największym problemem reklamy na facebooku jest zdefiniowanie – kto od nas kupuje.

I zazwyczaj musisz wykonać wiele testów zanim zaczniesz precyzyjnie targetować reklamy.

Co zrobić, gdy dopiero zamierzasz kupić pierwszą reklamę?

Stwórz kampanię testową z niskim budżetem na słowo lub grupę docelową. Na początek polecam ustawić budżet dzienny od 5-10 złotych na słowo. Celem tej kampanii jest odkrycie najlepszych słów i najbardziej zainteresowanych grup.

Sprawdzaj, które słowa powodują zapis na listę, oraz jaka grupa podaje najchętniej maila. Wszystkie informacje znajdziesz w raportach facebooka.

kampaniafb

Kolejnym sposobem na precyzyjne kierowanie reklam jest import listy adresowej do facebooka. Możesz importować maile (lub telefony) byłych i aktualnych klientów.

Paradoksalnie warto reklamować się na własną listę, nawet jeśli masz ich maile w bazie. U mnie kampanie na własną listę, przynoszą najwyższe ROI.

grupa docelowa - facebook

Dużym plusem facebooka jest możliwość stworzenie listy podobnych do klientów”. Algorytm facebooka, sam znajdzie ludzi podobnych do naszych klientów. Również w tym wypadku ROI jest zazwyczaj wysokie.

Krok 2 – Właściwy lead magnet

Mając przed sobą właściwe osoby, musisz zdobyć ich maile. Gdyż większość osób nie kupuje przy 1 kontakcie z ofertą. Zatem trzeba przygotować dobrą przynętę, dzięki której zdobędziesz ich maile.

Przynętą może być:

  • raport
  • wideo
  • webinar
  • lista kontrolna

Twój lead magnet nie tylko musi edukować, ale też inspirować i motywować do zakupu.

lead magnet

Krok 3 – Optymalizacja.

Teraz musisz skierować ruch z facebooka do witryny i zobaczyć ile % ruchu, potrafisz przechwycić na listę. Mówiąc prościej. Kupując 100 kliknięć w reklamę, jaki procent poda maila w zmian za raport?

Na zimnym ruchu, dobra strona wyciska od 20-40% maili. Czyli na każde 100 odwiedzi, przechwycisz 20 maili.

Oczywiście pierwotna wersja Twojej strony zazwyczaj ma dużo niższą skuteczność.

Zatem, zanim odkręcisz kurki przetestuj stronę, reklamy, obrazki w reklamach.

Wytestuj:

  • 2 – 3 wersje reklamy różniące się tylko obrazkiem (obrazek wpływa w 75% na CTR reklamy)
  • stwórz 2-3 wersje tej samej reklamy zmieniając tylko tekst
  • przygotuj 2 wersje squeeze page’a i znajdź zwycięzcę.

Dlaczego testowanie jest tak ważne?

  • chcemy kupić jak reklamę jak najtaniej, a cena reklamy zależy od grupy docelowej, układu kampanii i samych reklam.
  • od skuteczności squeeze page’a zależy jaki % ruchu przeniesiemy na naszą listę.

PAMIĘTAJ: Nigdy nie przestawaj testować! Cały czas optymalizuj swój system.

Krok 4 – Remarketing.

To oczywiste, że nie każda osoba wchodząc na naszą stronę poda maila. Na szczęście swoją skuteczność podniesiesz przez remarketing. Remarketing pozwala wyświetlać reklamy tym, co byli na naszej stronie, ale nie zareagowali.

Remarketing daje multum możliwości.

Na każdym etapie lejka tracisz jakiś % ruchu. Ludzie uciekają z twoich stron lądowania, uciekają z ofert likwidujących koszty reklamy, oraz z ofert właściwych.

Stosując remarketing możesz załatać lejek.

I dać ludziom drugą szansę.

Ostatnio robiłem promocję i skierowałem reklamy do ludzi, którzy widzieli ofertę, ale nie zareagowali. Mój koszt za pozyskanie klienta wyniósł 257 zł. Zaś na każdym kliencie zarabiałem 697 zł. Czy było warto? Oczywiście!

Ma sens?

Jeśli myślisz o tym, aby skutecznie reklamować się na facebooku, zawsze pamiętaj o tych 3 krokach!

Powiązane frazy:

  • jak sie skutecznie promowac na facebooku

O Adrian Kołodziej

Adrian Kołodziej jest najwyżej opłacanym konsultantem biznesowym typu direct response w Polsce. Pomaga małym firmom uzyskać maksymalny profit z reklam i kampanii internetowych. Dołącz do mnie w Google+

Jedna myśl nt. „Jak skutecznie promować się na facebooku?

  1. Fajny artykuł, dobrze, że wspomniałeś o optymalizacji i remarketingu. Wiele dobrego można wycisnąć z Facebooka szczególnie kiedy na stronie internetowej jest dobry contenet, wtedy strona na Facebook może być świetną stroną przekierowująca do głównej z usługami/produktami. Pozdrawiam

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*