Jak Zwiększyć Marże i Ceny?

Zastanawiasz się jak zwiększyć marże i podnieść ceny? W tym artykule pokażę Ci jak przestać konkurować ceną i zwiększyć zyski firmy.

Osobiści uważam, że niska marża jest problemem wielu firm. Problem jest szczególnie widoczny w sprzedaży detalicznej.

Oto jak zwiększyć marże i ceny.

Najłatwiejszym sposobem jest po prostu podniesienie ceny. Niezależnie od tego, czy konkurencja ma taniej.

Spójrz. Załóżmy, że masz 1000 klientów miesięcznie i średnią płacą 39 złotych za produkt.

1000 x 39 = 39 000 złotych.

Teraz zwiększymy cenę produktu o 10%. Twoja aktualna cena wyniesie 42,9 zł.

Załóżmy, że spadnie ilość klientów do 930.

930 x 42,9 = 39 897

Nadal zarabiasz więcej. Tylko niewielki procent klientów podejmuje decyzje na podstawie ceny. Mniej klientów i większe marże oznacza mniej pracy.

Jednym z najszybszych sposobów bogacenia się jest podnoszenie swojej ceny przez zwiększenie jakości produktu.

Z doświadczenia wiem, że klienci, którzy płacą najmniej, robią firmie najwięcej problemów. Z kolei klienci bogaci oczekują tylko odpowiedniego traktowania, wysokiej jakości i cena nie ma dla nich zbytniego znaczenia.

Dam Ci przykład 3 firm z okolicy, których marże drastycznie się różnią. Firma A wyceniła moje schody na 16 tysięcy, firm B na 21 tysięcy, a firma C na 26 tysięcy. Różnica pomiędzy firmą A i C jest znacząca – w wysokości 10 tysięcy.

Dlaczego wybrałem najdroższą opcję? Ponieważ zrobili absolutnie wszystko, aby zapewnić mnie, że otrzymam najwyższą jakość produktu i najlepszy montaż.

Najdroższa firma:

  • pokazała mi swoje referencje (pracowali między innymi dla Ferrari
  • pokazali wysoką jakość realizacji
  • wyjaśnili dokładnie skąd się bierze cena
  • oprowadzili mnie po swoim zakładzie
  • ich montażyści są zawodowcami.
  • używają najdroższych lakierów
  • dbają o każdy detal.

Oczywiście bardzo ważne było ich podejście. Od razu powiedzieli mi, że będą najdrożsi, ale wyjaśnili DLACZEGO. Pokazali mi skąd się bierze ich cena.

Oczywiście, dzięki temu że są najdrożsi mają mniej pracy. Mniej klientów oznacza mniej pracy, ale zyski na podobnym poziomie. Mając mniej kosztów i mniej pracy łatwiej rozwijać firmę.

Z kolei wysoka jakość zapewnia im najlepszą renomę.

Mając niskie marże, masz dużo klientów, mało zysków i całość odbija się na jakości. Za chwilę twój biznes będzie przypominał ledwo dyszącą szkapę.

Jak zwiększyć marże?

Odpowiedź jest prosta. Zwiększyć ceny i zapewnić klientom wyższą jakość. Jest jeszcze coś. Oczywiście bardzo ważnym elementem jest również twój marketing i proces sprzedaży. Musisz przestać konkurować ceną i oprzeć się na bardziej kreatywnym marketingu.

O Adrian Kołodziej

Adrian Kołodziej jest najwyżej opłacanym konsultantem biznesowym typu direct response w Polsce. Pomaga małym firmom uzyskać maksymalny profit z reklam i kampanii internetowych. Dołącz do mnie w Google+

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*