Kung-Fu Mindset

Znalazłem stare i zakurzone notatki. Mam nadzieję, że będą dla Ciebie pomocne :-)

milioner mindset

Dyssatysfakcja – niezależnie od ilości pieniędzy zawsze czujemy, że zarabiamy za mało. Bardzo często uczeń i nauczyciel ma te same problemy, ale różniące się skalą. Odkładając szczęście na przyszłość tracimy wszystko, co najcenniejsze w teraźniejszości. Twoje decyzje w teraźniejszości mają wpływ na Twoją przyszłość. Jednak liczy się teraźniejszość, ponieważ przeszłość jest tylko obrazem w Twojej głowie, a przyszłość nadzieją. W życiu należy zaprowadzić ład pomiędzy pracą, relacjami i czasem na odpoczynek.

Największym problemem przedsiębiorców są klienci. Większość problemów z rentownością firm wynika z kiepskiej jakości klientów. Powiększenie ilości klientów nie oznacza większej sprzedaży, ponieważ liczy się jakość klientów. Odpowiedni target klientów kupuje więcej w czasie, co jest sukcesem wielu firm. Dobierając odpowiedni prospekt reklamowy można wybierać klientów pod kątem demografii, wieku, zainteresowania, płci. Czasami warto zapłacić więcej za pozyskanie lepszego klienta, ponieważ w skali roku wydaje więcej. Nigdy nie próbuj trafić do wszystkich klientów, ponieważ stracisz pieniądze, a i tak nie zareklamujesz się do wszystkich. Kluczem do zysków w firmie jest zdobycie klienta, który będzie powracał do firmy i wydawał więcej pieniędzy w czasie (dlatego można tracić na pierwszej transakcji).

Klientów powinien obsługiwać pracownik biura obsługi, ponieważ często negatywne komentarze przyjmujemy do siebie. Pracownik pod koniec miesiąca powinien poinformować o ilości transakcji, ilościach zwrotów i powodzie zwrotów. Sam nie kontaktuj się z klientami, ponieważ niszczysz swój mindset i tracisz obiektywny obraz sytuacji.

Produktywność jest kluczem do lepszych wyników. Każdy dobry sprzedawca ma swój poranny rytuał. Przed przystąpieniem do pracy należy wykonać swój rytuał, który może składać się z ćwiczeń, pisania artykułu, czytania książek. Ćwiczenia wykonywane z rana dotleniają mózg. Po przebudzeniu warto wypić szklankę wody, ponieważ organizm jest odwodniony i lepkość krwi z rana jest inna. Ważnym elementem jest odżywianie. Wpływa bezpośrednio na Twoją sprawność i produktywność w ciągu dnia. Unikaj cukru, soli i mąki pszennej. Duże ilości cukru na śniadanie powodują skok poziomu energii, ale również błyskawiczny jej spadek po jakimś czasie. Dlatego skup się na jedzeniu dobrej jakości białka. Duże ilości cukru prowadzą również do nadwagi.

W ciągu dnia nie pracuj cały czas. Pracuj w krótkich blokach np. 2h pracy – 20 minut przerwy – 2h pracy. Praca w blokach pozwala wykonywać więcej, w krótszym czasie.

Wynagradzanie siebie pozwala zwiększać motywację. Musisz kupować sobie „nagrody”, bo pieniądze nie mają wartości dla mózgu. Jeśli chcesz się rozwijać dawaj mózgowi powody dla których ma ciężko pracować.

W momencie ciężkiej pracy i braku „nagród” zaczynasz się wypalać i Twój mózg pracuje gorzej. Z czasem praca przestanie dawać satysfakcję.

Istotą tej idei jest stworzenie połączenia w mózgu, że praca daje przyjemność.

Najważniejsze pytanie w nagraniu: „co chcesz osiągnąć?” – pamiętaj, aby odpowiedzią nie była „większa ilość pieniędzy”, bo mózg tego nie rozumie.

Inwestowanie pieniędzy w reklamę jest „dopalaczem” dochodu. W czasach recesji zarabiają najwięksi, więc musisz się reklamować, aby do nich należeć.
Mali przedsiębiorcy chcą pozyskiwać klientów jak najtaniej, a duzi robią coś zupełnie innego. Największe firmy zastanawiają się jak wydawać więcej na pozyskanie klienta.

Rozwiązaniem jest ustawić w taki sposób firmę, aby było możliwe pozyskanie klienta drogo. Najlepszym sposobem są wyższe marże, duża gama produktów i częsty kontakt z klientem.

Żeby uzyskać efekt kuli śnieżnej, inwestuj minimalnie 10% zarobionych pieniędzy w reklamę. Jednak nie wydawaj więcej niż 1/3 swojego dochodu. Efekt kuli śnieżnej w reklamie pozwala przenieść firmę na kolejny poziom rozwoju. Dobrze ustawiona kampania reklamowa pozwala zarabiać na reklamie.

Niestety, słabi przedsiębiorcy będą musieli z własnej kieszeni pokryć koszty reklamy. Dlatego warto dobrze zaplanować kampanię.

Krytyka jest częścią znanych ludzi. Jeśli krytyka jest podstawna, daje cenne wskazówki. Warto wynagrodzić klienta, który ukazuje błędy naszego systemu.
Musisz mieć silną podstawę wobec bezpodstawnej krytyki. Jeśli ktoś pisze coś złego o Tobie, a nie jest to prawdą, najlepiej nie dyskutować na ten temat.

Kiedy dyskutujesz z sfrustrowaną osobą, która od Ciebie nic nie kupiła, po prostu przyciągasz więcej osób do dyskusji, które niszczą Twoją reputację. Reaguj tylko na krytykę Twoich klientów, ponieważ taka krytyka jest bodźcem do poprawy biznesu.

Jeśli robisz coś dobrze, zawsze znajdą się krytykanci. Nie ma firmy, która ma 100% dobrych opinii. Celebryci mają taką postawę: „Nie ważne czy mówią dobrze, czy źle, byle po nazwisku”.

Spostrzeganie Twojej wartości na rynku ma wpływ na Twoje dochody. Klienci kupują od ludzi, którym ufają i których znają. Im masz większą wartość w rynku, tym więcej masz dochodu. Pozycjonowanie swojej osoby na rynku daje większą uwagę i lepszych klientów.
Zbieraj referencje, ponieważ one również mają wpływ na Twoje spostrzeganie wartości.

W internecie zarabia się na wartości. Im więcej dasz klientowi wartości, tym większe masz profity. Kiedy klient kupuje perfumy, a dodatkowo otrzymuje informacje o tym, jak je przechowywać, można w taki sposób podnieść Twoje postrzeganie wartości.

Ludzie na rynku powinni patrzeć na Twoją unikalną wartość rynkową. Pizzeria Dominum dostarczała pizze w 20minut lub krócej (to była ich unikalna wartość rynkowa). FedEx dostarcza błyskawicznie przesyłki. Odkryj swoją unikalną wartość rynkową. Im więcej jej dajesz, tym więcej zarabiasz.

Najszybszym sposobem, aby podnieść wartość, jest zwiększenie ceny. Ludzie postrzegają produkty droższe jako te lepszej jakości.

Umiejętność skupienia się na pieniądzach daje większe dochody. Ćwiczenie w nagraniu polega na umiejętności wyłuskiwania rzeczy, które dają największe i najszybsze dochody.

Ludzie nieefektywni skupiają się na tym, co nie daje pieniędzy. Z kolei najlepsi przedsiębiorcy skupiają się na czynnościach, które są ważne i dają dochód.

Na początku dnia skupiaj się na ważnych rzeczach. Pod koniec pracy, gdy nie jest potrzebna silna koncentracja, wtedy przejdź do rzeczy mniej ważnych np. odpisywania na emaile.

Wiele osób uważa, że trzeba sprawdzać emaile co kilka godzin, bo może przyjść coś ważnego. Tymczasem przeprowadziłem eksperyment i przez 2 miesiące nie odpisywałem na emaile (emaile od klientów obsługiwało biuro obsługi). Dopiero, gdy ktoś 2 raz pisał wtedy odpisywałem. I wiesz co? Nic…nic się w tym czasie nie stało.
Wideo 9

Wypisz sobie wszystkie hamulce, które nie pozwalają iść dalej. Obok swoich największych lęków wpisz najgorszy scenariusz. Wtedy zauważysz, że Twój strach jest irracjonalny.

Jako ludzie boimy się wielu rzeczy, które najprawdopodobniej nigdy się nie przydarzą. Jeśli Twoja firma upadnie, po prostu założysz następną. Nie można żyć w ciągłym strachu, ponieważ bardzo wiele tracimy.

Praktycznie każdy człowiek sukcesu miał „potknięcia” w swojej karierze. Kwestią jest chęć walki i rozwoju. Osoby, którym bardzo zależy na sukcesie, w końcu go osiągną.

Wyobraź sobie nowy styl życia. Jeśli nie masz wizji nowego życia, nigdy do tego nie dojdziesz. Stwórz folder na komputerze, gdzie gromadzisz wszystkie rzeczy, które chcesz mieć.

Mając konkretny cel i czując na poziomie emocjonalnym pożądanie zupełnie inaczej pracujesz. Osoby, które mają konkretne cele i konkretne wizje, często te cele osiągają.

Podoba Ci się jakiś samochód? Idź do salonu, usiądź w nim, pojedź na jazdę próbną. Musisz poczuć się właścicielem danej rzeczy, aby mózg uwierzył, że jest w zasięgu ręki.

Problem wielu ludzi polega na zbyt małych ambicjach. Ludzie nie wierzą, że mogą posiadać dane przedmioty, dlatego nigdy ich nie osiągają.

O sobie musisz myśleć jako szef korporacji. Trzeba mierzyć wysoko, aby wysoko zajść.

Odpowiedź na pytanie: czego nie lubisz robić w swoim biznesie i zleć to innym osobom. Jesteś najbardziej efekty w pracy, gdy wykonujesz rzeczy, które lubisz robić i na których się znasz.

Wideo przedstawia 27 zasad sukcesu. Pierwsza zasada mówi o tym, że trzeba gromadzić wiele danych, aby później wykorzystywać je do ulepszania firmy. Kolejna zasada jest również istotna. Nie ma złych danych. Wszystkie informacje coś nam mówią. Kiedy dane nas nie zadowalają, trzeba odpowiedź na pytanie jak można coś poprawić i ulepszyć. Trzeci punkt prezentacji mówi o ambicjach. Wielu ludzi zbyt mało od siebie wymaga. Chcesz być człowiekiem sukcesu? Wymagaj od siebie więcej. Zatrudniaj najlepszych ekspertów, kupuj rozwiązania i przeszukuj specjalistyczne fora.

Pamiętaj też o ryzyku. Ryzyko jest częścią gry. Bez ryzyka nie zarabiasz. Osoby, które nic nie ryzykują, po prostu boją się osiągnąć sukces.

Błędem jest wchodzenie w zbyt małe rynki. To, że spóźniłeś się do gry nie oznacza, że nie weźmiesz kawałka tortu dla siebie.

Nie porównuj swoich wyników z wynikami innych. Często jest tak, że wyniki innych okazują się gorsze od naszych, gdy masz wszystkie dane. Niestety, nie zawsze masz pełen obraz sytuacji.

Twoje najbliższe otoczenie ma wpływ na Ciebie. Unikaj osób, które sabotują Twój sukces. Prawda jest taka, że im więcej działasz, tym więcej zarabiasz. Dlatego wchodź w nowe rynki i szukaj nowych możliwości zarobku.

Pamiętaj, że internet się zmienia i ewoluuje. Musisz szukać trendów i robić interesy, gdy trend jest gorący. Sprzedawcy płyt Jacksona zarabiali najwięcej po jego śmierci. Trend był krótki, ale było wiele do wzięcia.

Nie skacz od projektu do projektu. Pracuj nad stronami, które masz. Łatwiej jest podwoić dochód poprawiając jakiś element biznesu, niż zbudować nowy biznes. Im masz więcej wiedzy tym więcej zarabiasz i bardziej udoskonalasz biznes.

Kluczem do większej ilości ruchu na stronach jest lepsza treść i lepiej zoptymalizowana pod kątem SEO. Dlatego pisz dobrą treść, która będzie promowana przez innych.

W internecie jest tak, że bogaci się bogacą. Żaden inny rynek nie daje tak dobrego progu wejścia. Dlatego ten kto ma pieniądze, ten robi kolejne pieniądze. Im jesteś większy, tym więcej osób chce z Tobą robić interesy i Twoje zyski rosną.

Musisz trzymać rękę na pulsie i obserwować dane. Kiedy idzie coś nie tak, po prostu improwizuj i patrz czy dane się zmieniają.

Najlepszym sposobem osiągnięcia zysków jest poznać biznes konkurencji. Często najlepsze modele biznesowe są dopiero po zakupie produktu. Kup produkt konkurencji!

Nie szukaj okazji na „nowych rynkach”. Pieniądze są tam, gdzie jest konkurencja.

Chcesz być dobry? Nie kopiuj konkurencję. Po prostu to co robią dobrze, rób dokładnie jak oni, a tam gdzie nawalają tam pracuj najciężej. Dobrym sposobem zarabiania pieniędzy jest wysyłanie ruchu konkurencji. Ludzie na rynku często kupują u różnych sprzedawców, więc możesz zarabiać jako partner i brać dochody konkurencji.

Ja nie wierzę w metody na łatwe pieniądze. Buduj przedsiębiorstwa skupione na wartości, dzięki temu masz większą szansę na stabilny biznes.

Ten kto ma mentorów i ważne kontakty, powinien z nich korzystać, aby przyśpieszyć swój rozwój. Ktoś już ma rozwiązania które szukasz, wystarczy o nie poprosić.

Zanim wydasz duże pieniądze w reklamę, najpierw rób próby na mniejszą skalę. Dzięki temu nie utopisz pieniędzy.

Na początku tygodnia ustal cele na cały tydzień i trzymaj się tej strategii.

Swoje pierwsze pieniądze inwestuj w rozwój, a nie w wypłatę.

Jak robisz test zaczynaj od niższych cen, aby badać konwersję. Później podnoś ceny, gdy Twoja oferta już sprzedaje. Kluczem do dużych zarobków jest ciągle testowanie oferty.

Nikt z nas nie ma dystansu do swojego biznesu, więc czasem warto poprosić o krytyczne spojrzenie innej osoby.

Pamiętaj, aby każdy dzień był lepszy od poprzedniego.

Outsourcing jest najlepszym sposobem, aby przyśpieszyć rozwój. To „tanie” zatrudnianie ludzi, którym nie trzeba opłacać zusów. Największe firmy na świecie korzystają z siły outsourcingu i zlecają swoją pracę, lepszym od siebie. Dzięki temu zyskujemy czas na myślenie i szukanie okazji. Biznes w internecie ma tyle elementów, że sam nie jesteś w stanie nim dobrze zarządzać. Outsourcing pozwala zyskiwać czas dla rodziny i przy okazji zarabiać. Kiedy skupiasz się na wszystkich elementach biznesu wtedy rozwijasz się najszybciej.

Wideo poświęcone ochronie Twojego biznesu. Mówię o tym jak zatrudniać ludzi tak, aby nie ukradli Twojej firmy. Najlepszym sposobem, aby ktoś nie ukradł Twojego biznesu jest pokazywanie zaniżonych liczb. Kiedy freelancer pyta o jakieś dane, mów mu o znacznie niższych liczbach niż w rzeczywistości. Nie mów mu również o wszystkim.

Dawaj mu tyle danych ile faktycznie potrzebuje.

Zatrudniaj freelancerów do małych zadań. Jedna osoba nie może widzieć zbyt dużo elementów Twojego biznesu. Zmieniaj często hasła, a jeśli dajesz dane do ftp, daj dane do konkretnego katalogu.

Dane, które masz, gromadź na dyskach zewnętrznych i kasuj z serwera co 90 dni. Im mniej danych o Tobie, Twojej firmie i Twoich zarobkach ma dana osoba, tym jest mniejsza szansa, że skopiuje Twój biznes.

Szukaj freelancerów na zlecenia.prze.net, oferia.pl, forach branżowych. Kiedy zatrudniasz freelancerów prowadzących własną działalność gospodarczą, nie musisz ich zatrudniać na stałe. Płacisz tylko faktury. Gdy masz dobrego freelancera możesz płacić mu tyle, aby pracował tylko dla Ciebie. Jeżeli Twoje budżety są ograniczone, warto dopłacać do zlecenia, ale pod warunkiem, że dana osoba traktuje Twoją usługę priorytetowo.

Pamiętaj, że najlepsze osoby są zatrudnione. Jeżeli dajesz komuś zlecenie napisz dokładnie czego oczekujesz. Im lepsza i dłuższa specyfika, tym lepiej dla Ciebie. Nie wybieraj pierwszego lepszego freelancera. Musisz dokonywać selekcji. Im większa jest selekcja, tym masz większą szansę, że zatrudnisz odpowiednią osobę. Wyższa cena wykonania zlecenia nie gwarantuje jego lepsze wykonanie. Dlatego nie sugeruj się ceną.

Najlepiej przetestować freelancera dając mu szybkie zadanie.

Zaczynaj od małych zleceń. Zlecaj obsługę klienta, robienie grafiki, programowanie. Warto stworzyć nagrania instruktażowe dla Twoich pracowników, aby ciągle nie pytali, co mają robić. Oni nie mogą zabierać Ci czasu. Kontaktuj się z nimi przez skype lub email. Nie poświęcaj im za dużo czasu.

Jeżeli chcesz mieć tanich pracowników, musisz rozbijać proces na drobniejsze części i każdą część zlecić innym osobą. Nie zatrudniaj ludzi, którzy są firmą z dużą strukturą.

Najlepszym sposobem jest stworzenie modelu dla pracownika, który może powielać. Im dokładniejszy model i dokumentacja, tym Twoje zlecenia są lepiej wykonane.

W czasie kryzysu możesz mieć znacznie tańszych pracowników i szybciej się rozwijać.

Budowanie modelu i procedury przyśpiesza pracę. Nie musisz się zastanawiać co masz zrobić, ponieważ masz dokładny i sprawdzony model. Później łatwiej go skopiować do innego rynku.

Posiadając modele możesz dać je pracownikom, dzięki temu nie trzeba ich edukować. Mają gotowy przepis jak należy pracować. Postępują zgodnie z procedurą i dla nich praca jest prostsza.

Mając gotowy przepis na sukces, należy go udoskonalać. Możesz testować różne punkty modelu i go udoskonalać. To jest również dobre, jeżeli chcesz kopiować swój biznes w inne rynki.

Jeśli podobał Ci się artykuł sprawdź mój program Magnat Marketingu. Znajdziesz w nim informacje o tym jak pozyskiwać klientów online i offline.

O Adrian Kołodziej

Adrian Kołodziej jest najwyżej opłacanym konsultantem biznesowym typu direct response w Polsce. Pomaga małym firmom uzyskać maksymalny profit z reklam i kampanii internetowych. Dołącz do mnie w Google+

5 myśli nt. „Kung-Fu Mindset

  1. Swietny artykul :-) jednym z waznych punktow jest wedlug mnie ten odnosnie krytyki. Rozmawialem z wieloma osobami ktore mialy wiedze, talenty i pomysly na to zeby zarobic pieniadze ale nigdy nie zaczely dzialac. Dlaczego? Bo obawialy sie opinii innych czyli osob, ktore nie zdazyly jeszcze byc ich klientami. Dlatego z cala pewniscia warto jest miec zawsze na uwadze, ze zawsze ktos moze nas skrytykowac a poza tym kiedys gdzies przeczytalem, ze:

    Jesli robiac swoj biznes nikogo nie denerwujesz to znaczy ze nie robisz dobrze swojego biznesu :-)

    Cos w tym pewnie jest…

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*