Marketing Emocji

Marketing emocji: Czy nie raz już może słyszałeś o tym, ze manipulowanie emocjami klienta pomaga w sprzedaży? Jeśli tak to czy zastanawiałeś się kiedyś jak to działa w marketingu, jak takie emocje wywoływać? Które emocje pomagają w sprzedawaniu? Które z nich przyśpieszają decyzję kupienia? Dziś będzie trochę o emocjonalnym marketingu i reklamie.

Czy Ty sam kiedyś miałeś okazję poznać osobiście kogoś sławnego? Jak się wtedy czułeś, byleś podekscytowany? Jeśli odpowiedziałeś: tak, to gratuluję właśnie na własnej skórze doświadczyłeś tego jaka emocja jest odpowiedzialna za wysoką sprzedaż. Zatem odpowiedź jest jasna, już wiesz jak ma się czuć klient oraz to kim Ty masz być w tej relacji…odpowiedź? Kimś sławnym.

Jeśli chcesz osiągnąć sukces w marketingu i sprzedaży musisz być sławny. Pracuj na to gdziekolwiek się tylko da. Czasem warto poświecić czas dla jakiegoś mniej znanego gracza na rynku aby ten wypromował twoje imię. Daj się poznać, daj im poczuć zaufania, i pokaż im że jesteś ekspertem. Te trzy komponenty są gwarancja tego że klient będzie czuł się podekscytowany w relacjach z Tobą.

Przejdźmy jednak do bardziej konkretnych rzeczy marketingowych. Już od wielu lat jestem sławny w swoim rynku, jednak nie zawsze miałem taką sprzedaż jaką chciałem mieć. Pomimo tego że moje produkty jak zawsze odznaczały się możliwie wysoką jakością. Co robiłem nie tak? Widzisz samo zbieranie listy i bycie sławnym to nie wszystko. Liczy się również to w jaki sposób wykorzystujesz swój zebrany tłum ludzi. Zatem przedstawiam Ci kilka dróg do tego w jaki sposób kierować i zarządzać swoja publicznością:

1.Zapraszasz swoich najlepszych klientów do swojego domu? Może biura? A dlaczego nie? Widziałeś kiedyś siedziby zespołów F1? Może tę w Woking gdzie ma siedzibę McLaren? Zawsze w takich miejscach jest hall of fame, czyli miejsce gdzie są trofea. Dlaczego nie wydrukujesz swoich statystyk, swoich artykułów, podziękowań klientów nie oprawisz ich w ramy? Zobacz tylko jakie wrażenie to wywrze na Twoich klientach. To zostanie natychmiast zakodowane w ich głowach i podniesie Twoją rangę w ich głowie.

2. Wysyłaj swoim klientom, lub chociaż chwal się tym czym ktoś o Tobie pisze. Celebryci tak robią afiszują się tym. To dodaje Ci wiarygodności, znacznie łatwiej im będzie Tobie zaufać, tym samym Ty domkniesz więcej sprzedaży. Reklamuj również siebie a nie tylko swoje produkty, to jeden z filarów budowania marki w biznesie.

3.Wysyłaj DVD lub CD dla swoich klientów gdzie są wywiady z Tobą, gdzie są Twoje produkty. Potraktuj to jako innowacyjne marketingowo narzędzie sprzedaży, jako innego rodzaju ofertę.

4.Promuj się w różnych znaczących mediach. Niekoniecznie muszą to być media które dają wiele leadsów ważne aby to były takie które budzą respekt, tam gdzie uważasz ze można poczuć respekt ze strony klienta. Reklama w takich miejscach jest również pewnego rodzaju testimonialem.

O Adrian Kołodziej

Adrian Kołodziej jest najwyżej opłacanym konsultantem biznesowym typu direct response w Polsce. Pomaga małym firmom uzyskać maksymalny profit z reklam i kampanii internetowych. Dołącz do mnie w Google+

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*