Marketing Internetowy w Pigułce, czyli O Czym Należy Pamiętać

Marketing internetowy może przyciągnąć więcej ludzi do Twojej strony, dać Ci kolejnych klientów, zwiększyć obroty Twojej firmy i zintensyfikować sprzedaż produktów. Jeśli dopiero zaczynasz prowadzić swoją strategię marketingową online, to dziś zaprezentuję Ci listę podstawowych rzeczy do zrobienia, aby postawić na nogi biznes internetowy. A więc zaczynamy:

1.Zacznij od planu promocji internetowej i skutecznego projektowania stron internetowych. Pomyśl również nad swoim biznesem całościowo – nad tym, jak klienci będą awansować w poszczególnych lejkach sprzedaży i jak będziesz ich „downgrejdował”.

2.Jeśli Twoje strony są wciąż nowe, a masz czas – popracuj nad optymalizacją ich pod kątem SEO. Sam marketing internetowy tu nie wystarczy. Ruch naturalny i lekka pomoc Google zawsze się przydadzą. Poza tym naturalny ruch zawsze lepiej konwertuje. Z takimi klientami zawsze lepiej się pracuje, a tym samym współpraca przynosi korzyści obu stronom.

3.Rozwijaj swoja wiedzę na temat e-mail marketingu i marketingu internetowego. Jeśli odkryjesz coś nowego bądź ktoś Cię zainspiruje, od razu skorzystaj z tych strategii. Nigdy nie czekaj. Marketing internetowy to na tyle konkurencyjna nisza, że czekanie, aż strategia się zestarzeje, jest po prostu szaleństwem. Co mam na myśli, mówiąc „zestarzeje”? Po prostu, jeśli strategia jest używana przez setki osób, nie ma już tak silnego wpływu marketingowego jak wtedy, kiedy używają jej dwie bądź trzy osoby na rynku.

4.Zdominuj swoją nisze z pomocą JV, partnerów i programów partnerskich. To dobry start dla kogoś, kto jest wciąż młody i jeszcze nie czuje się na siłach, aby robić coś samemu. Osobiście polecam się rzucanie na głęboką wodę – pracujesz wtedy na własny rachunek. Korzystaj z pomocy partnerów, bo dzięki nim możesz się czegoś nowego nauczyć, Twoje imię zostanie wypromowane, a ludzie się do Ciebie przekonają i w przyszłości zaprocentuje to lepszą sprzedażą.

5.Testuj, testuj i jeszcze raz… testuj. Dane z open rate, CTR, wyników jakości czy konwersji powinieneś non stop analizować. Te dane nigdy nie kłamią i są tzw. rule of thumb, czyli czymś, na czym zawsze możesz polegać. Eksperymentuj z nagłówkami, treścią, contentem swoich raportów, nagrań, z produktami, ich rotacją. Sprawdzaj, co u Ciebie zadziała najlepiej i co w danym czasie jest na topie. Pamiętaj, że raz wypracowane strategie nie działają cały czas, to tylko chwilowy trend!

6.Zawsze staraj się budować responsywne listy e-mailowe za pomocą najpopularniejszej i najskuteczniejszej metody, czyli opt-in. Mówi się, że warto patrzeć na jakość listy. Owszem, ale ilość też ma znaczenie, zwłaszcza na wielkich rynkach. Poza tym zawsze w procesie marketingu musisz, ale to absolutnie musisz edukować swoich klientów. Aby to robić, listy muszą być posegmentowane i rozbudowane.

7.Publikuj artykuły i wymieniaj się linkami do artykułów. Jedna z najżmudniejszych prac każdego, kto chce się zajmować marketingiem i promocją jakichkolwiek produktów czy usług, jest… pisanie. Zawsze staraj się pisać i publikować online, nie tylko o nowym contencie, ale także o tym, co dzieje się u Ciebie, co Cię zaciekawiło, a może również zaciekawić Twoich klientów. Pokaż, nad czym pracujesz, co robisz. Niech Twoi przyszli klienci Cię poznają, niech się z Tobą utożsamiają. Takie socjalizowanie z klientami na pewno pozytywnie wpłynie na jakość współpracy oraz ogólną responsywność list.

8.Dąż do tego, aby w Twoim biznesie zawsze coś się działo. Biznes i rynek nie lubią próżni. Jeśli klienci poczują nudę i dostrzegą przewidywalność, odejdą gdzie indziej. Aby do tego nie dopuścić, możesz zorganizować konkursy i rozdawać drobne prezenty za pośrednictwem witryny internetowej. Słowem – niech się coś dzieje.

9.Prowadź blog w celu interakcji z użytkownikami. Tak jak już wcześniej wspomniano, interakcja z przyszłymi klientami zawsze jest dobra. Pamiętaj tylko, aby korzystać z możliwie jak największej ilości kanałów medialnych. Zobacz, jak to robią wielkie koncerny samochodowe – emitują materiały marketingowe na YouTube, Facebooku, Twitterze, Google+ i gdzie się tylko da. Nigdy nie wiesz, skąd przyjdzie do Ciebie przyszły klient.

UWAGA: Jeżeli chcesz jak najszybciej uzyskiwać wyniki kliknij tutaj, aby odebrać mój raport o tym jak zdobywać 12 klientów tygodniowo bez zimnych telefonów i nieprzyjemnych odmów.

O Adrian Kołodziej

Adrian Kołodziej jest najwyżej opłacanym konsultantem biznesowym typu direct response w Polsce. Pomaga małym firmom uzyskać maksymalny profit z reklam i kampanii internetowych. Dołącz do mnie w Google+

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*