Jak Powiększyć Listę Adresową?

W tej sekcji powiem o 4 rzeczach, jakie musisz zrobić i na jakie musisz uważać, aby mieć lepszy biznes oparty na własnej bazie adresowej. W tych 4 komponentach są faktycznie pieniądze.

pieniądze

Są generalnie 4 ważne rzeczy (jeśli zastanawiasz się jak powiększyć listę adresową):

dostarczalność,
otwieralność,
CTR,
konwersja.

Dostarczalność Maili

Pierwszym elementem jest dostarczalność mailingów. Jeżeli masz kiepski autoresponder albo używasz jakichś słabych skryptów do wysyłania e-maili, będziesz miał problem z dostarczalnością. Najważniejszym elementem jest dostarczalność, ponieważ od tego zależy, ile osób otrzyma od Ciebie e-mail.

Nie wszystkie e-maile zostaną faktycznie dostarczone. Część z nich trafi do spamu, część odbije, więc tylko jakiś procent trafi do grupy odbiorczej.

Używam do wysyłki GetResponse i są aktualnie najlepsi na polskim rynku. Kiedyś używałem AWebera, ale jest bardzo drogi przy dużych bazach. Płaciłem 7000 zł miesięcznie za utrzymanie bazy. GetResponse ma dostarczalność na poziomie 98%, ale musisz być z tym ostrożny, bo pomimo ich wysokiej skuteczności Twój mailing może mieć gorsze warunki.

Przede wszystkim uważaj, jak konstruujesz tytuł maila. Jeśli używasz słów: SEX, VIAGRA, PORNO, ROLEX, możesz mieć pewność, że znajdziesz się na radarze skrzynek pocztowych. Generalnie te słowa są używane przez spamerów, więc skrzynki kwalifikują takie wiadomości jako SPAM.

Uważaj również z używaniem DUŻYCH LITER i słowami typu: „darmowy”, „milion”, „zarobić pieniądze”. Dobry autoresponder dostarczy takie wiadomości, ale przy słabych mogą być problemy.

Tak samo uważaj na ilość wysyłanych maili. Większość skrzynek pocztowych przyjmie 300 adresów z jednego URL. Jak masz GetResponse, możesz wysłać i 100 000 w 5 minut, ale przy swoich skryptach dawaj blokady. Duże autorespondery mają specjalne umowy z dostawcami poczty, aby nie traktowano ich jak spam. Poza tym stoi za wszystkim skomplikowana technologia.

Strona, jaką reklamujesz w e-mailu, jest również ważna. Jeśli otrzymała BAN, będzie ciężko. Uważaj, aby nie zostać zakwalifikowanym jako spamer.

Kiedy zależy Ci na dobrej dostarczalności, używaj dobrego autrespondera i powinno być dobrze.

Otwieralność Maili

Kolejnym czynnikiem jest otwieralność e-maila. Miałem bazę na 600 000 adresów i jej otwieralność wynosiła 3%. Tymczasem moja baza biznesowa otwiera na poziomie 40%.

Spójrz. Przy bazie 600 000 tak naprawdę miałem bazę 18 000, bo tylko 3% otwierało ode mnie maila. To dobry wynik, ale płacisz za wielkość bazy. Dlatego posiadanie dużej bazy się nie opłaca. Opłaca się duża i dobra baza.

Ostatnio kupowałem mailing i baza miała otwieralność na poziomie 5%, czyli była słaba. Ludzie muszą przeczytać Twoje maile, zanim od Ciebie kupią. Dlatego otwieralność jest priorytetem.

Na otwieralność wpływa głównie pole OD, czyli kto wysyła maile. Drugim elementem jest nagłówek maila oraz treść. Jeśli wysyłasz ludziom śmieci, będziesz miał słabą otwieralność i będzie ona mocno spadała. Im więcej będziesz miał zachwyconych ludzi, tym Twoja otwieralność będzie większa.

W polu OD używaj swojego imienia i nazwiska. To znacznie lepiej działa niż nazwa firmy. Dostając wiadomości ode mnie, nie dostajesz wiadomości od „Kołodziej Consulting”, ale od żywej osoby: Adriana Kołodzieja.

Bardzo ważne są pierwsze 2 zdania w e-mailu. Dużo osób używa Gmaila, a on pokazuje początek wiadomości. Dlatego musisz mieć dobry początek. Coś, co zwali ich z nóg. W Hollywood filmy zaczynają się od trzęsienia ziemi, ponieważ wtedy od razu przykuwasz uwagę publiczności. Dlatego w pierwszej linii napisz coś, co ich zainteresuje.

CTR Mailingu

Kolejnym czynnikiem jest ilość kliknięć.

Wielkość listy nie ma znaczenia, ale ilość kliknięć już tak. Ja nie sprzedaję w e-mailach, tylko podkręcam atmosferę. Klienci mają kupować dopiero na ofercie. Żeby jednak weszli na ofertę, trzeba ich przekonać w e-mailach.

Wiele osób tak konstruuje swój link: „Przejdź do bloga”. Taki link ma słabą siłę. Lepiej dać: „Kliknij Tutaj i Zobacz Szokujące Wideo”. E-mail musi być pisany jak reklama. Musi mieć moc marketingową, aby ludzie chcieli klikać.

Dobrze, kiedy powtórzysz link co najmniej 3 razy na e-mail. To jest bardzo ważne. Mając tylko 1 link w e-mailu, będziesz miał problemy z klikalnością.

Konwersja

Ostatnim elementem jest konwersja (sprzedaż).

Najlepiej działają szokujące rzeczy, jak wydarzenia, wypadki i incydenty.

Przykładowo piszę e-mail, w którym mówię o tym, że sławna aktorka schudła 18 kg i użyła do tego pigułek, które znajdziesz na tej stronie. Sam też z tego skorzystałem i jestem chudy jak nasza szkapa.

Takie coś działa. To mocno daje po ambicji i zachęca, aby wejść na landing page.

U mnie najlepiej działają oferty, które trzymają w napięciu i są śmieszne. Ostatnio opowiedziałem historię pana Miyagi i to było zabawne. Ludzie lubią takie rzeczy. Moje oferty są jak dobry film. Są pożerane z ciekawością i dzięki temu klienci kupują.

Stosując się do tych rad, zwiększysz swoją skuteczność i Twoje dochody drastycznie wzrosną. Im więcej osób wejdzie na ofertę, tym więcej kupi.

Jeśli chcesz pozyskać więcej klientów wejdź tutaj

O Adrian Kołodziej

Adrian Kołodziej jest najwyżej opłacanym konsultantem biznesowym typu direct response w Polsce. Pomaga małym firmom uzyskać maksymalny profit z reklam i kampanii internetowych. Dołącz do mnie w Google+

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*