Squeeze Page – Sekrety & Triki

Sekrety Squeeze Page

Transkrypt

Witam, tu Adrian Kołodziej. W tym materiale powiem Ci o tym jakie są rodzaje stron squeeze page, co wpływa na konwersje takiej strony i dlaczego powinieneś mieć taką stronę.

Więc pierwszym krokiem w marketingu wielostopniowym tam, gdzie budujesz relację albo listę adresową swoich klientów…i chcesz mieć taką listę, która będzie responsywna, która będzie od Ciebie kupowała …to oczywiście potrzebujesz ich emaile, albo jakieś dane kontaktowe.

I można to porównać do relacji jaka nawiązuje się między ludźmi. Kiedy poznałem swoją żonę i chciałem się z nią spotkać kolejny raz potrzebowałem numeru telefonu. Ty w tym wypadku nie potrzebujesz numeru telefonu, a potrzebujesz emaila…a najlepiej pełnych danych kontaktowych.

I w tym materiale pokażę Ci jak zbudować stronę squeeze page, która będzie konwertowała i pokażę Ci różne model takich stron w zależności od tego jaką przyjmiesz taktykę.

Squeeze Page

Świetnie jesteśmy teraz w prezentacji. Teraz widzisz na ekranie komputera moją stronę squeeze page.

Jak widzisz jet to krótka strona squeeze page. Po lewej stronie mamy wizualizację okładki mojego raportu, mamy nagłówek, krótki wstęp i mamy możliwość pobrania tego raportu.

Tutaj mamy krótki squeeze page, mamy tutaj mało treści i tego rodzaje squeeze page najlepiej się sprawdzają. Testowałem różne szablony i ten szablon jest dla mnie najbardziej efektywny. Mamy nagłówek „zdobywaj 12 klientów tygodniowo bez żadnych odmów”.

Jeżeli chodzi o samą skuteczność stron squeeze page największy wpływ ma:

  • szablon
  • nagłówek
  • wizualizacja okładki ebooka, czy raportu (ja proponuję raport w formie drukowanej)
  • Mamy tutaj możliwość pobrania tego. Jeśli klikniemy „pobierz teraz” — to wyskakuje możliwość pobrania.

    Jest to nowość jeżeli chodzi o strony squeeze page..nowość w tej całej technologii, ponieważ nie ma tutaj możliwości podania emaila, dopiero jak klikniesz masz możliwość wpisania emaila. To tzw. strona squeeze page dwuetapowa.

    To, że ktoś kliknie i dopiero ma możliwość zapisu na listę podnosi skuteczność squeeze page’a. Bardzo ważnym elementem squeeze page’a jest nagłówek, wstęp, okładka i możliwość wpisania maila. Jeśli chcesz testować squeeze page pamiętaj, że duży wpływ ma szablon, nagłówek, okładka i treść.

    Dlaczego Warto Testować Strony Squeeze Page

    Mamy tutaj odmianę tej strony. Jest tutaj moja druga strona squeeze page. Jak widzisz ona nie za bardzo się różni. Rożni się tylko i wyłącznie nagłówkiem…i ma to gigantyczny wpływ na konwersję.

    Jeśli sprawdzimy sobie statystyki, to 1838 osób odwiedziło moją stronę (to jest zimny ruch, nie pochodzi z mojej listy adresowej. To jest ruch pochodzący z reklamy PPC). Mamy tutaj konwersję 22,84% co daje bardzo wysoką konwersję, jeśli chodzi o ruch zimny. Dokonało się 420 konwersji. 420 osób zapisało się na moją stronę squeeze page.

    I teraz mamy tutaj różnego rodzaju odmiany. Jak widzimy pierwsza odmiana ma 23,28% konwersję, druga ma 20,48% Jest 3% różnicy, bo strony różnią się nagłówkiem. Jednak różnica jest już w konwersji. Cały czas testuję stronę i sprawdzam, która odmiana jest lepsza. Bo czasami mała zmiana może wpłynąć na kilkuprocentowe poprawienie tej strony squeeze page.

    Squeeze Page — Odwrotne Optin

    Tutaj mamy moją starą stronę AdrianKolodziej.pl.

    Jest to strona archiwalna. Tutaj jest możliwość zapisania się na listę adresową pod nagraniem wideo to jest tzw. odwrotne optin.

    Najpierw widzisz nagranie wideo, dopiero kiedy zobaczysz nagranie wideo możesz zdecydować się na wpisanie swoje emaila. Jest to dobra opcja dla wszystkich osób, które mają dużą listę adresową, a mają niską konwersję, albo mają niskiej jakości listę adresową.

    Dlatego, że tutaj mamy wstępną selekcję. Musi zobaczyć 3-4 minutowy filmik, aby wpisać swoje imię i email.

    Squeeze Page w Formie Testu

    Tutaj mamy jeszcze lepszą opcję. Jest to squeeze page na stronie chakra7.pl. Żeby dokonać optin, żeby zapisać się na listę adresową możemy wykonać darmowy test.

    To jest oczywiście strona stworzona pod adwords i tutaj oczywiście wykonujemy różnego rodzaju kroki i kiedy dojdziemy do samego końca i przejdziemy cały test mamy możliwość zapisania się na stronę squeeze page.

    To jest taki bardzo sprytny pomysł pod AdWords, ponieważ AdWords nie pozwala na strony squeeze page. Dopiero po przejściu całego testu masz możliwość wpisania imienia i adresu email.

    Dodatkowo, to ma bardzo wysoką skuteczność, bo przechodzisz test i jeśli chcesz znać odpwoiedzi musisz się wpisać. Testowałem to trzy lata temu w mojej niszy biznesowej, gdzie klienci odpowiadali na różne pytania (jak często wysyłać maile, jaki masz wzrost w firmie).

    Dopiero kiedy wypełnili całość dałem im możliwość wpisania imienia i adresu email. Następnie otrzymywali wideo, gdzie były analizowane ich odpowiedzi.

    Squeeze Page Kanapkowa

    Najpierw czytasz cały artykuł, artykuł jest troszkę długawy i kiedy zdecydujesz, że artykuł jest naprawdę dobry, dopiero potem masz możliwość wpisania swojego emaila. Potencjalny lead (subskrybent) widzi artykuł, ale nie widzi squeeze page.

    Jak widzisz pokazałem Ci tutaj różne rodzaje squeeze page’y. Ja najczęściej korzystam z krótkiego squeeze page’a, ponieważ ma najwyższą skuteczność i przysparza mi najwyżej jakości listę adresową.

    Mam nadzieję, że było to dla Ciebie pomocne. Mam nadzieję, że tak…zostaw mi komentarz i daj mi znać co o tym myślisz na temat wpisu squeeze page.

    O Adrian Kołodziej

    Adrian Kołodziej jest najwyżej opłacanym konsultantem biznesowym typu direct response w Polsce. Pomaga małym firmom uzyskać maksymalny profit z reklam i kampanii internetowych. Dołącz do mnie w Google+

    11 myśli nt. „Squeeze Page – Sekrety & Triki

    1. Bardzo fajne wideo. Do kompletu przydałoby się jeszcze trochę informacji technicznych, czyli jak zbudować te różne rodzaje squeeze page (zwłaszcza ten przykład z czakrami wydaje się skomplikowany).

    2. Dzięki za Wideo. Fajne że poruszyłeś temat SP ankietowych ponieważ tego jeszcze nigdy u siebie nie stosowałem.
      Adrian powiedz czy robiłeś badane konwersji w SP gdzie wymuszone jest podanie Imienia oraz tych bez tego ? Jak branie imienia i zwracanie się po imieniu w emaliach wygląda w Twojej opinii i kiedy zdecydowane warto to robić ?

      Chciałbym poznać Twoje zdanie na ten temat.

    3. Bardzo ciekawe pogrupowanie i omówienie różnych SP i różne ich zastosowanie. Zwróciłem uwagę przede wszystkim na ten dwustopniowy SP. Skoro taki specjalista jak Ty zwraca uwagę, że jego zastosowanie zwiększa konwersję to trzeba skorzystać z dobrych rad :)

    4. U mnie również sprawdza się najlepiej SP, który pierwszy prezentowałeś. Krotki i na temat, ludzie nie lubią czytać. A jeszcze lepszym posunięciem jest dodanie obrazka w formie okładki 3D. Gdy jej nie miałem, to około 50% mniej osób się zapisywało na listę. Świetna sprawa.

    5. Konkretne wideo. Dziękuję. Zaczynam przygodę z reklmą mojej firmy. Przetestuję to co powiedziałeś. Ciekawe co u mnie sprawdzi się

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

    *