Zwiększenie sprzedaży – Szybkie i brudne sposoby

W marketingu internetowym, czy w znacznej większości branż okres zimowy jest zwykle bardzo trudny. Wielu marketerów, być może i Ty zastanawiacie się jak zwiększyć sprzedaż?

Czas Świąt jest zwykle kojarzony ze sporym zastojem i brakiem większej aktywności klientów. Zatem jak najbardziej Cię rozumiem jeśli jesteś sfrustrowany takim stanem rzeczy, dlatego też dziś przedstawię Ci kilka prostych, szybkich i skutecznych strategii jak znacząco poprawić zwiększenie sprzedaży. Oto kilka z nich:

1. Zerknij jakie kampanie robiłeś u siebie 2 bądź 3 lata temu, weź pod uwagę przede wszystkim te które były najbardziej skuteczne. Zobacz jakie oferty najlepiej działały z jakimi produktami. Odśwież nieco samą ofertę, dodaj nowe grafiki, możesz uaktualnić samą wersję produktu do wersji 2.0 bądź wyższej i najważniejsza część kampanii masz już za sobą. Jeszcze jedna wskazówka…zawsze zachowuj sobie całe kampanie, historia pomoże Ci sprawdzić co działało, a co nie, to nie tylko cenna wiedza ale również zaoszczędzone pieniądze na testowaniu.

2. Segmentujesz listę? Myślę, że nie muszę Cie do tego namawiać korzyści płynące z podziału klientów są ogromne, pomimo tego, że nieco komplikują kampanie od strony logistycznej. Niemniej jednak pomyśl o swoich najlepszych klientach. Wyciągnij z nich około 10 % najlepszych z najlepszych. Pomyśl co możesz dla nich zrobić…oczywiście nie rób tego w ad hoc zacznij się z nimi powoli kontaktować mailowo, następnie zrób ankietę aby dowiedzieć się czego tak naprawdę potrzebują. Zatem stwórz dla nich produkt, usługę czy najlepiej promocję jaką zawsze chcieli dostać. Jeśli nie masz zbyt dużo takich klientów możesz im taką ofertę złożyć telefonicznie. Jeśli robisz to pierwszy raz to polecam najpierw sprawdzić swoje możliwości na niższej klasie klientów. Wbrew pozorom sprzedawanie przez telefon proste nie jest.

3. Dla przeciwwagi warto coś zrobić z leadami które na Twojej liście zalegają już bardzo długo i nawet nie odbierają Twoich maili. Czy warto ich wyrzucić? Niekoniecznie, owszem jeśli open rate jest na poziomie zera to raczej tak. Możesz zrobić to również w bardziej inteligentny sposób, a właściwie dwa sposoby. Pierwszy: przedstawić im ofertę taniego produktu, raportu coś co da im ostatnią szansę, zaś dla Ciebie przyniesie to choćby częściowy zwrot kosztów związany z pozyskiwaniem tych leadsów. Z tym, że jeśli będziesz im wysyłał tę low endową ofertę zrób to kilka razy, wierz mi opłaca się. Druga opcja: możesz ich przenieść na inny segment listy. Może te leadsy są zainteresowane innym obszarem danego problemu? Możesz zamiast materiałów o AdWords bardziej potrzebują czegoś co usprawni ich konwersję? Osobiście jestem daleki od usuwania leadsów, to dla mnie ostateczność. Wiem że wielka lista generuje większe koszty ale mimo wszystko dobry produkt jest w stanie przyciągnąć naprawdę wielu, a jeśli nawet nie to przynajmniej uaktywnić spore ilości leadsów na liście.

4. Zajmij się klientami, których zdążyłeś już opuścić. Generalnie w sprzedaży staraj się nie dopuszczać do takich sytuacji. Mimo wszystko o klientów zwłaszcza tych najlepszych trzeba dbać. Jednakże co robić jeśli taki błąd się popełniło? Rozwiązanie jest drogie (w zależności od ilości zaniedbanych klientów), ale opłacalne. Osobiście polecam im wysyłać listy z przeprosinami. Wierz mi ze zupełnie inaczej jest kiedy przychodzi zapity mąż do domu i mówi przepraszam z kwiatami, niż kiedy nie robi nic. Jak to wygląda w praktyce? W liście daję im link do darmowego produktu i tu chcę zaznaczyć zwykle jest to bardzo dobry produkt. Oczywiście zaraz w zanadrzu mam przygotowany upsell.

5. Wyślij do nich kartki z życzeniami, czy to na Święta czy tym bardziej na urodziny. Wiem że są to bardzo intymne informacje jeśli chodzi o klientów. Choć widzę ze ten trend staje się coraz bardziej popularny, widzę to po mojej dziewczynie która przed dniem urodzin dostaje rożnego rodzaju prezenty od różnych firm kosmetycznych w postaci właśnie takich mini kart upominkowych. Owszem nie jest to proste ponieważ w opt-in trudno wymagać daty urodzin, tym bardziej że naraża to na spadek ilości leadsów i zaufania. O to zwykle prosi się klientów prywatnych albo chociaż prosi się o takie informacje twarzą w twarz. Też miałem ten sam problem z pozyskaniem tych dość intymnych informacji. Jak sobie z nim poradziłem? Bardzo prosto. Wysłałem tego samego miesiąca do mojej grupy docelowej kartki urodzinowe nie wiedząc czy takowy klient miał, czy będzie miał urodziny…efekt? Bardzo zaskakujący dla mojego portfela. Pamiętaj, że celem marketingu jest dać powód do tego aby klient otworzył te kolorowa kopertę i zobaczył co dla niego przygotowałeś. Sama ciekawość odegra za Ciebie dużą rolę.

6. Pozyskuj klientów od konkurencji. O tym już nie raz pisałem na swoim blogu i robiłem nagrania. Bardzo skuteczna strategia, a zainwestowane pieniądze bardzo szybko się tutaj zwracają. Idź również do tych miejsc gdzie nie zagląda Twoja konkurencja myśląc, że tam nie da się nikomu sprzedać. Odnajduj luki, zapychaj segmenty rynku swoimi produktami, zwłaszcza w przypadku kiedy nie ma dużej konkurencji, a rynek jest chłonny.

7. Wyprzedaże? Wiele sklepów stosuje wyprzedaże na Święta. Sam próbowałem z nieszczególnie znaczącymi rezultatami. Owszem generalnie na tym nie tracisz sprzedając produkty informacyjne drogą elektroniczną. Jednakże lawiny pieniędzy bym się tutaj nie spodziewał.

Zatem sprawdź jak zadziałają te strategie u Ciebie. Jak widzisz zwiększenie sprzedaży wymaga tylko trochę kreatywności. Sprawdź zatem która strategia jest dla Ciebie najbardziej skuteczna i koniecznie zachowaj i udokumentuj tę wiedzę na przyszłość. A jakie Ty masz szybkie i skutecznie sposoby na zwiększanie zysków?

UWAGA: Jeśli potrzebujesz efektywnego, taniego i przewidywalnego sposobu, aby pozyskiwać klientów pobierz mój darmowy raport

O Bartosz Janus

CEO w Kołodziej Consulting

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*