Testowanie Reklam, Ofert i Biznesu – Podstawa Marketingu

Każdy biznes wymaga testowania. Bez tego za daleko nie dojedziesz. Rockefeller, przeprowadzając inspekcję w swoim zakładzie, zauważył, że do zaklejania kanistrów używa się 40 kropel cyny. Postanowił przeprowadzić test. Kazał użyć 38 kropel cyny, ale to było za mało. Później wypróbowano 39 kropel i ta ilość okazała się wystarczająca. Jak sam twierdził, ten test pozwolił mu zaoszczędzić fortunę.

Musisz testować. Nie ma innej rady. Pracuj nad swoimi ofertami, listami, nad konwersją stron czy reklam.

McDonald na początku nie chciał, aby ludzie zatrzymywali się w ich restauracji. Uważał, że mają kupić i wyjść. Później postawiono stoliki i zauważono, że kiedy klient zostaje w restauracji, zamawia jeszcze inne produkty. Mała zmiana, a gigantyczna różnica w zarobkach.

Henryk Ford, chcąc zatrudnić nową osobę do pracy, zapraszał ją na obiad. Kiedy kelner przyniósł zupę, a osoba starająca się o pracę od razu ją dosoliła, bez wcześniejszego spróbowania, od razu była odrzucana. Ford uważał, że taka osoba nie nadaje się do pracy w jego fabryce, ponieważ podejmuje decyzje bez testów.

Testowanie reklam i ofert: Małe zmiany często powodują spore różnice.

Jedna z moich ofert miała konwersję na poziomie 1%. To znaczy, że na każde 1000 osób czytających na ofertę kupowało 10 osób. Miałem ok. 10 000 wejść dziennie, więc miałem ok. 100 klientów na dzień. W taki sposób miałem ok. 4000 zł obrotu dziennego, z czego połowę stanowiły koszty. Zamiast zakładać nowy biznes, ulepszyłem ofertę i podniosłem jej sprzedaż do 2%. To sprawiło, że z 10 000 odwiedzin miałem 200 klientów. Moje dochody wzrosły 2-krotnie przez pozornie niewielką zmianę w ofercie. Ulepszyłem tylko nagłówek w ofercie, a wyniki wzrosły dwukrotnie.

Mała lokalna pizzeria poprosiła mnie o pomoc. Kiedy przyszedłem do nich, od razu zapytałem, skąd biorą się ceny ich pizzy. Wiesz, skąd się brały? Konkurencja miała takie same! Również ulotki, marketing i sposoby promocji były niemal identyczne jak u konkurencji.

Nie możesz oczekiwać lepszych wyników, jeśli jesteś kopią innej firmy. Poza tym takie działanie może być bardzo niebezpieczne. Często nie widzisz, na czym dana firma zarabia, nie masz ich danych i możesz na tym stracić. Mogę tracić na pozyskaniu klienta, ale zarabiam na backendzie. A tego już nie widzisz.

Dlatego testuj ceny, reklamy, oferty i każdy element, który można testować. Małe zmiany dają efekt domina. Często firmy są tam, gdzie są, bo ktoś pewne rzeczy przyjmował za pewnik.

O Adrian Kołodziej

Adrian Kołodziej jest najwyżej opłacanym konsultantem biznesowym typu direct response w Polsce. Pomaga małym firmom uzyskać maksymalny profit z reklam i kampanii internetowych. Dołącz do mnie w Google+

5 myśli nt. „Testowanie Reklam, Ofert i Biznesu – Podstawa Marketingu

  1. Ostatnio robiłem webinar.
    Zrobiłem reklamę która bardzo dobrze działała ale zapisów było przerażająco mało

    Na poczatku jak sie przypatrzyłem SP to nie widziałem błędu … dopiero po analizie i dodanie DOSŁWNIE JEDNEGO SŁOWA konwersja wzrosła 5x

    Wnioski: Jedno słowo może zmienić wszystko

  2. W moim przypadku najgorsze jest to, że mam ograniczony budżet na reklamę. Chciałbym sprawdzić kilka źródeł w tym samym czasie aby je najpierw porównać a później w nie inwestować. Kolejna kwestia to, że należałoby inwestować w reklamę przez dłuższy okres. Dobrze, że chociaż oferty da się testować za nieduże kwoty.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*