Jak zdobyć dobrze płacących klientów przez webinary?

Adrian Kołodziej webinar

Napisałem 859 reklam i przeprowadziłem 987 webinarów zanim odkryłem jak zdobyć klientów przez webinary. Poniżej znajdziesz 7 elementów, które mają wpływ na sprzedaż.

1. Długość webinaru.

Prowadziłem webinary trwające od 20 minut do 3 godzin. Porównałem wyniki i najwyższy stopień uwagi oraz sprzedaż uzyskałem przy 60 minutach. Oczywiście pomijam tutaj sesję pytań i odpowiedzi.

Ona akurat ma wpływ na sprzedaż i warto odpowiadać tak długo, jak długo pojawiają się pytania.

2. Godzina.

Najwyższą frekwencję uzyskasz w godzinach wieczornych. Idealna jest godzina 19:00. Wyjątkiem są wakacje. Od lipca do sierpnia najlepiej sprawdzają się godzinny wczesnoporanne albo wieczorne. Przez resztę roku najlepsza jest godzina 19:00.

Co do weekendu – w soboty zalecam rozpocząć prezentację o 10:00, zaś w niedzielę nie polecam prowadzić żadnych działań marketingowych. Oczywiście nie przyjmuj wszystkiego jako pewnik, bo dużo zależy od branży. Gdy kierujesz marketing do gospodyń domowych możesz uzyskać lepsze wyniki w godzinach porannych. W większości przypadków najlepsze godzina na webinar to 19:00

Webinary Adriana Kołodziej

Oto rozkład zamówień po webinarze. Zysk wyniósł 20 400 zł. Cena produktu 850 zł. Nie wliczam do wyniku płatności ratalnych. Webinar rozpoczął się we wtorek. Sprzedaż zamknąłem po 7 dniach. Dwa wnioski: weekend jest kiepskim czasem na sprzedaż i większość osób kupuje po webinarze (a nie w czasie)

3. Temat webinaru.

Od tematu zależy zainteresowanie webinarem. Temat musi zainteresować klientów. Każda branża ma mniej lub bardziej interesujące tematy. W branży marketingu wszyscy chcą zdobyć nowych klientów. Mniej ludzi szuka np. informacji o tym, jak rozwiązać konflikty w zespole. Wybierz najbardziej interesujący temat powiązany z tym, co sprzedajesz. Zainteresowanie webinarem ma wpływ na zainteresowanie reklamą, zaś zainteresowanie reklamą wpływa na jej koszt.

4. Kupowanie reklam.

Kupowanie reklam jest najszybszą drogą na zdobycie publiczności.

Poniżej TUTORIAL gdzie i jak kupować reklamy:

5.Sekwencja likwidująca koszty reklamy.

Wykorzystaj stronę z podziękowaniem za rejestrację, aby SKASOWAĆ koszty reklamy. Pozyskanie widowni kosztuje. Można skasować koszty reklamy, ustawiając na stronie z podziękowaniem ofertę. Zyski z oferty przeznacz na reklamę.

6. Budowa zaufania i autorytetu.

Niestety większość „guru” urządziło z webinarów godzinną reklamę. To spowodowało, że ludzie nie pojawiają się na webinarach. Na szczęście można ich przekonać przed webinarem, że tym razem jest inaczej …i zbudować zaufanie. To oczywiście wpłynie na sprzedaż podczas webinaru. Wystarczy, że przed webinarem rozwiejesz wątpliwości potencjalnych klientów i dasz im próbkę tego, co będzie na webinarze.

Im Twoja próbka będzie lepsza, tym więcej osób przyjdzie na webinar, a Ci co przyjdą, przyjdą z zupełnie innym nastawieniem.

Widzisz, ludzie kupują produkty gdy uważają, że dzięki Tobie w przyszłości nabędą umiejętności, które rozwiążą ich problemy. Ten stan emocjonalny możesz wywołać przed webinarem, dzieląc się praktyczną wiedzą.

7. Gambit webinarowy.

Zawodowi szachiści często stosują gambit webinarowy. Gambit oznacza, że poświęcają pionka, aby odwrócić uwagę przeciwnika.

Zaś Gambit Webinarowy polega na tym, że oddajesz cenne i praktyczne wskazówki, aby zyskać zaufanie widowni.

Wiesz jak najszybciej sprzedać produkt? Klient musi czuć, że po sprzedaży jesteś w stanie dostarczyć mu wyniki.

Ten stan „pewności” uzyskasz pomagając klientom w teraźniejszości. Sprzedaj przez edukację i pomaganie. Wtedy możesz zapomnieć o „typowych” technikach marketingowych.


Czy to już wszystko?

Tyle słowem wstępu. Przygotowałem specjalny trening, podczas którego nauczysz się jak zdobyć dobrze płacących klientów. Bez szumu, górnolotnych obietnic i typowych taktyk sprzedażowych.

Najlepsze informacje ujawnię podczas treningu. Zarejestruj się TUTAJ.

O Adrian Kołodziej

Adrian Kołodziej jest najwyżej opłacanym konsultantem biznesowym typu direct response w Polsce. Pomaga małym firmom uzyskać maksymalny profit z reklam i kampanii internetowych. Dołącz do mnie w Google+

Jedna myśl nt. „Jak zdobyć dobrze płacących klientów przez webinary?

  1. Kilka lat temu nauczyłem się, że marketing oparty o WARTOŚĆ zawsze wygra z marketingiem opartym o przekonywanie.

    Mówię o tym (Ty Adrian o tym doskonale wiesz i pewnie lepiej niż ja) że każdy z nas interesuje się w pierwszej kolejności SWOIMI problemami i ich rozwiązaniem a także korzyściami jakie mogą się stać NASZYM udziałem.

    Chcąc jednak osiągać wyniki w marketingu internetowym, trzeba ten priorytet zmienić i na pierwszy plan wysunąć problemy i potrzeby potencjalnych klientów bo to właśnie w ten sposób jesteśmy w stanie pozyskać ich uwagę.

    A jak pewnie również doskonale wiesz – uwaga to jeden z najcenniejszych elementów w dzisiejszym, przepełnionym różnego rodzaju informacjami świecie.

    Powyższy artykuł niesie ze sobą ogromną wartość i każdy, kto podejdzie do tych informacji poważnie, ma poważne szanse na uzyskanie poważnych wyników :-)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*